torsdag den 14. februar 2008

Bem vindo

En blog (eller weblog) er en hjemmeside, som opdateres jævnligt med korte tekster (kaldet indlæg eller poster), som regel med den til enhver tid nyeste øverst og med mulighed for, at læserne kan kommentere de enkelte indlæg. Indholdet kan variere fra det personligt dagbogsagtige til det politisk debatterende eller tematiske. En blog er ofte knyttet til en person, men kan også deles af en større gruppe. En person, der skriver blog, kaldes en blogger.Idealforestillingen om en blogBlogs er et nyt, demokratisk medium, der har revolutioneret internettet.Blogs giver mulighed for debatter og diskussioner uden om etablerede medier og magthavere.Den samlede masse af blogs er en ny form for offentligt rum, som gør det muligt at skabe nye forbindelser og gøre sig klogere på en hidtil uset måde.

Kritik af blogs
De fleste blogs er dagbogsskriverier, der fylder internettet med ligegyldige skriblerier.

Så fik vi det på plads, teksten er for øvrigt direkte kopieret fra Wikipedia, måske ikke så originalt vil du sige, men til gengæld et effektivt stykke værktøj, til at få defineret hvad jeg har begivet mig ud i, vil jeg så sige..... Jeg har tænkt mig at prøve at leve op til kritikken af blogs og sætte nye standarder for hvor ubetydelige, ligegyldige og endda til tider dræbende kedelige indlæg kan skrives....
Til jer der stadig måtte hænge på..... Willkommen - Bienvenu - Welcome

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start