tirsdag den 19. februar 2008

Hitchhikers guide to the datingGalaxy

I november 1961 samledes en gruppe videnskabsfolk bestående af astronomer, radioteknikere og biologer i Green Bank USA. Dagsordenen var at stifte SETI ( Search for Ekstra Terrestrial Intelligence) og til lejligheden havde radioastronomen Frank Drake defineret sin ligning, som havde til formål at belyse menneskehedens chancer, for nogensinde at kunne komme i kontakt med evt. fremmede civilisationer i vores Galakse, Mælkevejen.

Nu er ligningen i mine øjne mest interessant i sin måde at klargøre de overvejelser vi må gøre os, for at nå til sandsynligheden for en givet ønsket/ uønsket hændelse indtræffer og i mindre grad selve resultatet, som så ofte beror på en mængde af mere eller mindre ubekendte faktorer.....

Så hvis jeg nu skulle definere en ligning, om mine chancer for at finde kvinden jeg vil beundre, begære og dele dette ellers dejlige liv med, hvilke overvejelser skal jeg så gøre mig?

Hmm... Vi starter med antallet af kvinder i Dk ( A), herfra kunne vi gå til de kvinder der måtte have den aldersramme jeg kunne forestille mig, sidst i 20´erne til først i 40´erne (R), iler videre til antallet af kvinder der bor geografisk fornuftigt i forhold til mig, har en idé om max 50 km fra Kbh. (G), derfra smutter vi over emnet højde, da mine ben er så korte at de kun lige når jorden, ligger kvindens centimeterangivelse nok indenfor midten af 150´erne til sidst i 160´erne ( H). Stopper lige op for et øjeblik og puster, pffff.... Sådan;-)Så er der kvinder med laster som jeg ikke vil kunne leve med, rygning f.eks (L), kvinder med uoverskuelig gæld eller 3 børn med 3 forsk. fædre (R) for Rod, så er vi fremme ved den sidste og vel nok desværre kraftigt reducerende faktor, det antal kvinder som allerede nu har afskrevet mig som potentiel kæreste ( D) for dumpning, pga af mit profilbillede, mangel på humor i denne profil eller andre ting.... Da jeg søger efter den eneste ene, mener jeg at det er bedre at koge det ned til det essentielle, for derigennem at spare vores alles dyrebare tid....

Hvad resultatet af ligningen blev spørger du? Aner det ikke, der er jo ingen grund til at udvikle en depression nu når vi går mod lysere tider, men når jeg tænker på at Linje 3 fik lov til at " underholde" os i næsten 30 år, ser jeg alt som værende muligt;-)

Nærværende er et bud på en anderledes profiltekst, som jeg skrev for et lille år siden og som ingen reagerede på forresten;-)

Mens vi venter på kometen....Abracos Alan

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start