mandag den 3. november 2008

Vanedannende forhold


"Hvad mener du med, at hvis jeg ikke kommer over til dig, ender vi med at skilles?"


Dette indlæg er kun henvendt til en yderst smal målgruppe.


Når jeg skriver smal, er det som sprækkerne i dine øjne, efter at du i en halv time har kæmpet med at holde dem åbne foran Kanal Kbh., en dødsyg tirsdag nat.


I dette indlæg har jeg forsøgt at samle nogle små idéer til hvordan du, hvis du som mand er fanget i et forhold, kan få dette til at gå i hundene og komme ud i singlelivets fantastiske eventyr.


Et liv, hvor du sandsynligvis vil stifte indgående bekendtskab med smagsløse mikrobølgeovnsretter, ensomme vinteraftener hvor du bunder et par flasker sangria og ender med at falde i søvn på sofaen med savlet hængende ud af mundvigen, samt patetiske samtaler med dine venner, der endnu en gang liiige har mødt hende den helt perfekte kæreste, og som, når du ugen efter spørger til "hende fra Rosie", møder dig med et forvirret "hvem??"


Men selvom disse eksempler får singlelivet til at lyde helt fantastisk, er det ikke alt der er lutter lagkage ved at blive single.


Det er nemlig også en dans på roser....


Således kunne jeg forestille mig at du, med et længerevarende forhold (idag betyder det +3 måneder), nu sidder og tænker at græsset er grønnere på den anden side og ønsker at blive hjulpet ud af dit forhold igen.


Her er det så, at jeg vil berolige dig med at du som trofast læser, (for det er du vel?), af Cosmo´s blog, allerede er et skridt i den rigtige retning mod den absolutte frihed.


Da vi mænd ofte er bange for forandring, er det tit lettere bare at lade stå til og vente på at forholdet går sin naturlige (under)gang. Ved bevidst at negligere forholdet, kan du foregribe begivenhedernes gang og speede tiden for bruddet op, uden selv at tage det afgørende skridt.

Det er det jeg, i min omgangskreds, har hørt omtalt som "at gøre sig umulig".


Følgende råd, er dels blevet til ved iagtagelse af andres forhold, dels ved efterrationalisering af mine egne forliste ditto.


  • Undgå berøringer. Vi har alle brug for at blive rørt, men mit indtryk er at kvinder lægger mere i det end os mænd. Hvis du en aften får lyst til at nusse hendes hånd, imens i f.eks kører i bil, så lad være... Det kan give din kæreste et håb om, at du rent faktisk er en kærlig mand og ende med at forlænge forholdet.


  • Søg vaner og rutiner. Dette er i sagens natur ikke en hurtig løsning, til gengæld er den sammen med de andre mønstre, et effektivt værktøj i din jagt på singlestatus. Hvilket naturligt bringer os til næste råd.....


  • Foregiv at køre på autopilot. Lad som om, at du slet ikke tænker på hvor jeres forhold og dit liv er på vej hen, men bare laller rundt. Har i ikke fået børn endnu, vil det helt sikkert få hende til at tænke. En sætning som; "Jeg er kun 34 år, hvordan skal jeg dog vide hvad jeg vil med mit liv?", er et klassisk spørgsmål, som helt sikkert vil få en middelaldrende kvindes indre alarmklokker til at ringe. Har du en ung kæreste, kan du modsat vise dig særdeles målrettet og foregive at ville have børn her og nu. N.B. Dette er et råd, der kan give bagslag.


  • Lev hver jeres liv. Prøv at gå i seng efter hende. Du kan evt. falde i søvn på sofaen og vralte i søvn i løbet af natten. Det er en klar fordel, hvis du har held med at vække hende. Det vil ødelægge hendes søvnrytme, gøre hende irritabel og dermed lettere at få i kridthuset.


  • Opnå et søskendelignende forhold. Dette er set udført til næsten perfektion hos utallige par. Begynd evt. at kindkysse hende når i ses. I starten vil hun nok studse, men du kan bare sige, at du er nervøs for at dit herpessår er på vej til at bryde ud igen. Brug evt. denne model indtil det bliver en vane og virker helt naturligt.


  • Slip alle hæmninger. Dette råd er mest ment for at få din kommende ex. til at finde dig frastødende. Giv dig selv "carte blanche" til at lufte din krops forskellige udluftningsmekanismer, når det passer dig. Bemærkningen;"man kan jo ikke holde på noget, man ikke kan have i hænderne", kan siges samtidig med, at du trækker på skuldrene. Kan du samtidig pille en bussemand, løfter du tricket op i en klasse for sig. Husk ikke at være fedtet på lydsiden.


  • Dyrk pligt/maskinsex. Der vil givetvis være en del mænd med årelange forhold bag sig, der slet ikke kan sætte sig ind i dette råd, da de slet ikke kender til andre alternativer. Lad sex være forudsigeligt og planlagt. Er der børn, lad dem sove i sengen, det er en killer for ethvert forhold. Er det ikke hendes børn, vil din kæreste have så meget sværere ved at acceptere, hvis børnene får lov til at invadere sengen. Er det hendes børn, vil du næste morgen sandsynligvis være topmotiveret til at ende forholdet her og nu. Jeg har med vilje undgået temaet delebørn, da dette emne fortjener et indlæg helt for sig selv.


  • Glem mærkedage. Dette er næsten for let, mit råd må være "gør som du plejer". Er du en mand som faktisk husker, at i nu har været sammen i 5 måneder og 3 dage, så.... Ja, så aner jeg slet ikke, hvad jeg skal råde dig til.


  • Nedjuster din personlige hygiejne. Hvem siger at tænder skal børstes hver dag? Dine tænder er, sammen med dine negle og hår, steder, hvor du virkelig kan frastøde en kvinde. Du vil også frastøde dine venner, men det er som bekendt ikke muligt at lave en omelet, uden at knuse nogle æg.


  • Lad midlertidigt din krop gå i forfald. Når jeg skriver midlertidigt, er det jo fordi du skal bruge din veltrimmede krop, når du først er blevet single. Prøv derfor at nøjes med dellepuder hist og her og se om det løser problemet, inden du skruer bissen og for alvor lægger kilo på.


  • Vær konfliktsky. Det er de færreste kvinder der tænder på vatarme. Så slug din stolthed og kryb lidt for hende. Kan du smide lidt ynkelighed ind, er du godt på vej. Husk, at du gør det i en god sags tjeneste og vær bevidst om, at du igen skal finde et hårdtpumpet machoimage frem, når din singletid indtræffer.

  • Bliv den mand hun ønsker at ændre dig til. Din kæreste vil prøve at lave dig om. Som regel vil hun endda prøve at ændre de ting, som hun i begyndelsen fandt spændende. Hvis du var vild, vil hun prøve at tæmme dig, så hvis hun faldt for din rock´n roll type med cowboystøvler og bad ass attitude, vil hun prøve at få dig i et par hyttesko og vandkæmme dit hår. Når hun har opnået det, vil hun hurtigt miste respekten for dig og se sig om efter den næste Johnny Depp, hun kan forme og smide væk. Tro det eller ej, det er ikke noget jeg har prøvet på egen krop.... Jeg er nemlig slet ikke en type, kvinder orker at lave om på;-)

Så burde indgangsvinklen på vejen til dit nye frie liv være grundlagt.

Der er selvfølgelig altid smutveje, såsom utroskab og andre svinestreger, men dem vil jeg lade være op til læserne selv at bedømme, om det er vejen frem imod friheden.

I mange forhold, bliver disse små finurligheder ubevidst udført på en daglig basis. Med en smule omtanke og ligegyldighed kan du gøre en forskel og hurtigt blive single. Ellers kan du risikere at skulle vente flere år i parforholdets kvælertag.

Jeg glæder mig til at høre fra dig, vi mangler nemlig et par gutter til vores indendørs fodboldhold, efter et par af drengene fik forbud af deres koner, til at spille på søndage.

Alan ( en eller andens kommende ex.)

1 kommentarer:

Klokken 13. november 2008 kl. 05.44 , Blogger Vivian sagde ...

Jeg er nu såååå depri. Tak :/

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start