søndag den 26. oktober 2008

Begyndelsen

Micheangelo´s første udkast af skabelsen, blev ikke taget vel imod af kirken og efterfølgende, fik han forbud mod at ryge de små cigaretter, medens han malede.


I begyndelsen herskede intet.

Så ud af intet, startede noget.

Da intet og noget er to uforenelige størrelser, blev intet øjeblikkeligt fordrevet til et sted hvor intet eksisterer.

Intet godt, var der kommet ud af noget, mente intet, men da der ikke var noget at sige, forblev intet tavs.

Noget derimod, mente ikke, at der intet var at sige og opfordrede intet til at kommunikere noget ud.

Intet funderede i noget tid. Det vil sige, hos intet eksisterede jo tiden ikke, mens tiden fløj afsted hos noget.

"Jeg er intet", sagde intet for sig selv, "men hvis jeg tænker noget, er mine tanker så intet?"

Intet blev noget forvirret og begyndte at føle sig noget betydningsløs.

"Der er intet ved, ikke at være noget, men hvis jeg er noget, er jeg jo ikke intet" Og hvis jeg ikke er intet, hvad er jeg så for noget?"

Intet, havde noget svært ved intet at føle.

Imens sad noget og ventede på, at intet skulle ske.

"Noget skal ske for, at intet bliver til noget", ræsonerede noget.

Men noget skal holde op med at ske, for at noget bliver til intet.

Noget, havde noget så meget lyst til at hjælpe intet og begyndte at gruble.

"Heureka" råbte noget og begyndte intet at foretage sig.

Noget tid efter dukkede intet op.

I begyndelsen herskede intet.

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start