onsdag den 30. juli 2008

Primetime blockbusters
















Det er efterhånden noget tid siden, at jeg, i min evige jagt på guld, ædelstene og andre lyksaligheder, er kommet på idéer, til at trylle velstand frem, i mit ellers økonomisk sparsomme liv.

Min bankrådgiver, som ellers er en
en besindig mand, blev forleden så træt af mit evindelige overtræk, at som han udtrykte det; " nogle af hans ubehagelige venner, kunne kigge forbi, for en uformel sludder", og det fik mig til at finde min kreative side frem...

Efter at have lagt hovedet i blød i nogle dage, kom jeg på en idé...

Tv programmerne er dødsyge og forudsigelige...

Det må være muligt at komme op med nogle fede konceptpogrammer, og så ellers fyre dem af, i en strid strøm, til de respektive tv kanaler, for en horribel sum.

" Lad propperne springe", var ordene min bankrådgiver blev mødt med, da han tog sin telefon den følgende formiddag. " Denne gang sidder den lige i skabet, jeg har idéen over dem alle!"

Mærkeligt nok virkede han skeptisk, men gav mig alligevel en uge, til at få dækket overtrækket...

Hans afsluttende " Skuf mig nu ikke...", blev sagt i en dyster og alvorlig tone, som i et kort øjeblik, satte en dæmper på min ellers ukuelige optimisme.

Kort efter sad jeg foran min pc, med en varm kop the og ventede på, at genialiteterne skulle vælte ud af mine fingre, og direkte ind på min slukne konto...

Genistregerne udeblev, så derfor har jeg besluttet, at lade en storbarmet blondine præsentere det fesne produkt, i en overflod af forvirrende tredimensionelle grafer, i alle regnbuens farver.

Fik jeg nævnt, at blondinen bliver særdeles nedringet? Det er noget der sælger, jeg er da selv utallige gange, blevet lokket til at købe ubrugelige varer på Tv shoppen, på den konto;-)

For at vise, at jeg har sat mig ind i de forskellige kanalers sendeflade, har jeg valgt at skræddersy nogle realitygameshows, til hver enkelt kanal.


  • DR1. Tre par bliver sat til at bygge et redskabsskur i deres have. Vinderne er det par, der kan overskride budgettet mest muligt, og samtidig skyde skylden på alle andre. Efterfølgende, følger vi deres sparerunde mod deres børn, hvor div. priviligier bliver inddraget. " Nej Søren, fodboldtræning er ikke noget, der er nødvendigt i vores familie, gå nu ud og betragt vores flotte skur, inden du skal ud at samle flasker".

  • DR2. Da DR2 startede op i sin tid, blev den kendt som " klogekanalen" eller den " hemmelige kanal", da programmerne var meget faktuelle og kanalen ikke var tilgængelig for majoriten af befolkningen. I dag, har størstedelen af Danskerne, mulighed for at se kanalen, der byder på temalørdage, "Jersild og spin", samt " The daily show". Det er tv, hvor muligheden for at rykke sig mentalt, er tilstede og det vil i sagens natur, holde en del af de mennesker, der allerede er kloge nok, væk fra kanalen;-). Jeg foreslår en temalørdag over begrebet gameshows, dels fordi emnet er interessant og fordi en temadag vil udløse fire- seks gange så meget kasse, som et enkelt program.

  • TV2. Pt. er det ca. halvanden hundrede dopingjagtede cykeldrenge, der kæmper om at komme først til Paris, der fylder en del af sendefladen og det giver sikkert, Tv2´s seere lyst til at se et ærligt gameshow. Tre Squaredansetrupper, skal danse sig vej ned gennem Europa, for til sidst at ende i Tirana. Holdene skal leve af de penge, som de kan tigge sig til, ved at danse på strøg og div. pladser. Hver af trupperne vil endvidere få tildelt en slibrig manager, der skal prøve at booke gigs for dem i lokale forsamlingshuse m.m.

  • Kanal Kbh. Der foregår skumle ting på Kanal Kbh efter midnat..... har jeg hørt;-)Målgruppen er fedladne, smålumre, middelaldrende mænd, og som en følge deraf, burde jeg være selvskrevet til at vide, hvad der rykker. Da målgruppen for denne blog, imidlertid ligger hos smukke unge uspolerede mennesker, vil jeg blot nævne, ingredienserne i dette gameshow, som er hårdtpumpede kvinder uden berøringsangst, nutella og et særdeles alternativt " wheel of fortune". Let the games begin;-)

  • MTV Dk. Hvis redaktionen på MTV, en dag tog sig tid til at tænke over, hvad M´et i deres navn stod for, var der en mulighed for, at vi kunne komme tilbage til omdrejningspunktet i kanalen, der var moderen for de musikkanaler, som vi har i dag.... Nutidens Mtv er præget af programmer som " Hogan knows best", " Pimp my ride" og " Jackass". Det er programmer, som jeg sikkert uden at fornærme nogen, kunne kalde for tankefri underholdning. Det er der, som sådan ikke noget galt med, bare lidt irriterende for en sælger udi fordummende tv, når kanalerne allerede er velassorterede i denne kategori;-) Det er jo som bekendt, svært at sælge sand i Sahara... Hvad nu hvis.... og hold nu godt fast, at Mtv begyndte at vise musikvideoer? Det er en revolutionerende tanke, der sikkert skal sælges helt rigtigt for at vinde gehør.... "Leila hotpants, så skruer vi op for charmen og blotter barmen" ;-)

  • 4 viasat. 4 Viasat, er kanalen der sender div. lavbudgetserier som Melrose Place, men også topdollartv som Simpsons og Top gear. Jeg forestiller mig et gameshow fyldt med intriger, evt. tre par, hvor redaktionen har gravet lidt smuds frem på dem alle, som så bliver præsenteret live, og hvor vinderen er den, der kan slippe afsted med flest svinestreger, uden at miste halvdelen af hvad de ejer. For at tilgodese Topgear´s seere, kunne prisen være en Aston Martin, til låns i en uge. Folk med hang til Simpsons, ville nok kunne værdsætte et enkelt DOH!, i ny og næ, når f.eks deres utroskab, blev disponeret for partneren og åben skaerm.

  • Dk4. Sloganet " Udfordrende tv" tilhører Dk4 og jeg må modvilligt indrømme, at jeg finder kanalen interessant. Ikke så meget pga. deres jagt og fiskerimagasiner, men mere " Møllehave møder" og andre programmer, hvor tankerne får lov til at flyve frit. Om det så er udfordrende, vil jeg lade seerne om at bestemme. Et gameshow, med tre filosoffer der bliver sat ud i skoven og tre jægere som skal hente dem ind, uden at sky nogle midler, indenfor et døgn, må da være et koncept der trækker seere til. Tænk dig ud af denne her Møllehave....


Så er koncepterne i hus og nu er det bare med at booke tider, med de respektive kanalers programindkøbere.

Da jeg ser det, som yderst vigtigt, at jeg er afslappet og i indre ro til præsentationen, er jeg taget på et luksusophold til Island.

Banken havde endnu ikke lukket for mine udenlandske kreditkort, og desuden er det jo fuldstændigt ligemeget, når pengene alligevel snart begynder at vælte ind på kontoen.

Ved godt mod....

Alan

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start