onsdag den 9. juli 2008

Gaven

" Jeg har bestilt en gave til dig" sagde Sarah glad, da jeg ringede til forretningen...

I forbindelse med at jeg var startet på et coaching "uddannelses" forløb, havde jeg fået lokket Sarah til at nuppe nogle af mine vagter, og nu ringede jeg i en af pauserne, for lige at høre, om alt var ok...

Da jeg takkede hende for hendes betænksomhed, svarede hun kryptisk, at jeg skulle vente med at takke, til jeg modtog gaven...

Det var så her, at jeg skulle været blevet mistænksom;-)

Nogle dage senere, stod jeg så med et brev fra Kristeligt dagblad, hvor de bekræftede min ordre på tre ugers gratis prøveabonnement på deres avis...

Brevet var stilet til min forretning, med attention " Alan Dværgen Jensen", og selvom det lå lige for, gik der faktisk et par timer, før jeg blev klar over, hvor dén kom fra...

Leverancen startede og der var da et par besøgende venner, der udtrykte deres bekymring for mit skift af dagbladsvalg, der lå henslængt på bordet...

Andre kom med ubrud som " Hvad er der galt med Urban?" og " Man burde faktisk prøve at læse et nummer".
Sidstnævnte blev besvaret med et " Du tager det bare med når du går min ven", og så blev der ro igen;-)
Men selvfølgelig skulle jeg da være et fjols, hvis jeg ikke, på de tre uger, lige bladrede det igennem og fik be eller afkræftet mine fordomme...

Jeg var et fjols!

Intentionerne var der, men tiden fløj afsted og en dag, lige så brat avisen var startet med at komme, ja så holdt den op igen...

Sådan går det oftest med tidsbegrænsede aftaler:-)

Et par dage senere ringede telefonen i min forretning...

Alan; "Alan her"

Sælger; " Goddaw mit navn er bla, bla og á ringer fra Kristeligt dagblad" kort pause...

Alan; " jaaa?" Var lidt i tvivl, om der var en spøgefugl af en ven, i den anden ende, da manden lød fuldstændigt som Christen Poulsgaard.

Sælger; " Ja, whi har jo sendt dig wores avis i en tre ugers prøveperiode og wi ville høre om do har wæret tilfreds?

Alan; " Tja, det er jo en lidt speciel avis", røg det ud af mig.
Sælger; " Ja, wi er stolte af at være specielle, men på hwilken måde mener do?".
Alan; " Jamen det er stoffet, som måske henvender sig til en anden målgruppe". " Jeg tror bare, at jeg er mere " mainstream".

Kørte min sædvanlige, ikke konkrete stil, hvor jeg undgik at blive specifik, og talte i meget generelle vendinger.

Nu begyndte sælgeren at fortælle om, hvor vidt deres deres målgruppe spændte over. Det var både høj og lav, rig som fattig og sågar etniske minoriteter..

Jeg kan være en kradsbørstig satan, når det tager mig, (læs evt. indlægget " Kører vi?? Det tror jeg nok at vi gør!! " fra 5 maj), men denne sælger havde reelle hensigter og en ærlig vare at sælge, så derfor trådte jeg på listefødder...

Sælger; " Kunne do ikke tænke dig, at høre om wores tilbu?"
Alan; " Joe, men jeg tror altså ikke...."
Sælger bryder ind og fortæller, at Kristeligt Dagblad er den avis, der har oplevet størst fremgang i år, sidste år eller et andet år.
På dette tidspunkt, er ikke jeg helt opmærksom og mine tanker begynder at vandre...
" Hwa´ siger do?" siger sælgeren og bringer mig tilbage til virkeligheden...
Alan; " Uhm, i forhold til hvad?"
Sælger; " Ja, til det tilbud á lige nævnte...". " Er det noget do ku´ tænke dig?"
Nu var det ved at være på tide at lukke joken af, så jeg kunne komme videre med andre ting....
Alan; " Nej ellers tak, jeg tror at jeg springer over for denne gang"
Sælger; " Det er ellers en fantastisk avis"
Alan; " Det er jeg helt sikker på, at det er og jeg takker for prøveperioden, men nu er vores veje dømt til at skilles"
Sælger; " Ja det må á jo så finde mig i"
Alan, " Det er nok det, vi er ude i, men endnu engang tak og hav en dejlig dag"
Sælger; " I lige måje"
Et par dage senere, kom Sarah forbi min forretning og med et smil bekendtgjorde, at hun havde
en gave til mig...
" Nåe, har du det?" Sagde jeg og kiggede mistænksomt på hende...
" Og hvad mon det så er?". " Nej vent lad mig gætte.... Et årsabonnement på skildpaddenyt?", "
Tre måneders fri entré i en Sadomasochistisk swingerklub?"....
Hun smilede.... " Nej da, jeg så denne shirt, som jeg mente var lige dig....
Hun gav mig en pakke, hvori der lå en super lækker langærmet t shirt....
" For s.... tak, det var meget bedre, end den sidste ting du bestilte til mig".
" Ja dværgen, så kan du lære det" sagde hun storgrinende....
Tja, gad vide om tiden snart ikke, er inde til en lille bytter?;-)
Jeg er jo ikke den eneste, der skal forkæles...
Med hjernen i blød...
Alan

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start