tirsdag den 30. september 2008

Uha!

Skat, hvor lagde du den solfaktor 10000000?




Lad det være sagt med det samme...

Det ser ud til at ende galt! Og med galt, mener jeg fatalt, som i den virkelig grimme ende!


Forskerne mener, at vores egen kære sol, er ca. halvvejs inde i at opbruge sin masse, og gå ind i sin dødsfase...


Solen forventes at svulme op, som en rød kæmpestjerne, brede sig længere ud end Mars´s omløbsbane, opsluge Merkur, Venus, Jorden og Mars, for derefter at trække sig sammen og ende som en "hvid dværg". Det, jeg kunne vælge at kalde en udslukt stjerne. Jeg kunne selvfølgelig også vælge at kalde den noget andet, det er jo trods alt min blog;-)


Behøver vi at tale om evt. konsekvenser, for alt levende på planeten jorden, ved en sådan dødsrallen for vores altoverskyggende energikilde?


Lad mig sige, at i dagene inden en sådan begivenhed, er det nok ikke de langsigtede investeringer, der er i folks bevidsthed.


Da boligmarkedet, i forvejen, er i frit fald, og jeg har en del af mine små spareskillinger investeret i dette, beder jeg ydmygst, jer mine kære læsere, at vente et par år med at sprede direkte panik...


Nu er der jo så også heldigvis ca. 7,59 mia. år til, ifølge nye beregninger foretaget af forskerne Klaus-Peter Schroeder fra Guanajuato-universitetet i Mexico og Robert Connon Smith fra University of Sussex i England.


Da sådanne beregninger, altid vil være forbundet med en vis usikkerhedsmargin, har jeg valgt at
skære igennem og for en sikkerheds skyld regne med 7 mia. år, hvilket de matematiske genier, der måtte være iblandt os, nu sikkert allerede har regnet ud, vil give en " bufferperiode" på 590 mil. år.


Mennesker, der er gode til overspringshandlinger, vil sikkert indvende, at 7 mia år er lang tid og slå på tromme for, at vi bare kan tage det op igen, når vi nærmer os.


Det er imidlertid også den slags mennesker, der ofte står med vådt hår og ubundne snørebånd, når toget er ved at køre fra perronen.


Da jeg på min vej udi præsentationsteknik, (ja ja er lige startet), er blevet bekendt med begrebet "preframing", er det måske på sin plads at fortælle, hvor jeg vil hen med dette indlæg og hvad du kan forvente at få med ud herfra.


Som med alle mine forrige indlæg, er der selvfølgelig INTET lærerigt at hente her. Det er udelukkende tomme kalorier. Så, hvis du er den videbegærlige type, der nyder at læse velskrevet og meningsfyldt litteratur, er du lige så rigtigt placeret, som Mogens Camre, til en Hitz but tahrir demonstration.


Nu spørger du sikkert dig selv, hvorfor i alverden du dog overhovedet skulle bruge et sekund til, på dette indlæg.... Hvis du ikke gør, burde du måske?


Selv undertegnede, er overrasket over dette indlægs manglende røde tråd, så hvis du stadig hænger på efter alt dette nonsens, kan jeg slippe afsted med alt, og hvis du ikke gør.... Tja...


Som jeg ser det, har jeg for en gangs skyld, vendt dette til en win/win situation, som jeg dog sikkert vil ende med at fucke up alligevel. På den måde kan vi ryge over i win/lose afdelingen, med mindre at det var meningen, at det var der jeg skulle ende og således ender i lose/win.


Jeg er for længst selv stået af, men vil på heroisk vis, prøve at komme tilbage på sporet....


Vi har afdækket, at du ikke skal regne med at blive klogere, men hvor vil jeg hen med alt dette?


Er jeg mon ude i en brainstorming over "Homo Sapiens" overlevelsesmodeller?


Ude i at prøve at overbevise, de af mine kvindelige læsere, (som om, at jeg havde nogle), at enden er nær og at vi bare skal slippe hæmningerne fri? Jeg tænker noget med nøgenhed, bål og skumfiduser. Hvis i klarer nøgenheden piger, tænder jeg bål og henter posevis af de små hvide sukkerdjævle;-)


Begge dele er spændende perspektiver, der dog ligger langt udenfor rækkevidden, af mine stærkt begrænsede mentale evner.


For mig handler det mere om, at intet er statisk. Alt hvad vi ser, lugter, føler, sanser, er her kun for en tid, inden det igen skifter form. I aftes, skiftede en halvtredser, der var et produkt af hårdt arbejde, form til en plade lækker chokolade, som blev omsat til energi. I morges var det så omsat til.... Jep, så taler vi ikke mere om det:-)
Erkendelsen og vel at mærke accepten, af at alting på sin vis er i bevægelse, er måske mere banebrydende end først antaget.
Alting er i forandring og den der tilpasser sig disse forandringer, overlever som individ, art eller sågar virksomhed.
Ifølge Darwin, er det ikke nødvendigvis de stærkeste individer der overlever, men dem der bedst tilpasser sig levevilkårene.
Historien er fyldt med eksempler på manglende, eller for sen tilpasningsevne/lyst, som er endt uhensigsmæssigt for den part, der ikke kunne omstille sig.
Omvendt har en hurtig omstillingsevne vist sig, som værende en særdeles effektiv successtrategi.
Det starter, som så meget andet her i livet med bevidsthed , altså at man bliver opmærksom på en kommende, eller igangværende forandring, der på en eller anden måde, kan få, en ikke ønskelig, indvirkning i ens eget liv.
Dernæst skal det nødvendige, eller det positive i en evt. adfærdsændring, indses og accepteres, for så at gå igang med den nye "gameplan".
Forandring bør således ikke, i mine øjne, foretages blot for forandringens skyld.
Ved, at jeg runder dette indlæg lidt hurtigt af, men jeg har fundet ud af, at mine læsere står af på de lange indlæg. Så da jeg gerne vil beholde mine læsere, føler jeg mig nødsaget til at...... I
fangede den;-)
Med skiftende farver...
Alan

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start