onsdag den 27. februar 2008

Tvangstanker light

Jeg ser hende hver gang jeg træner ved 15.30 tiden i FitnessDk. Hun står altid på samme elliptical maskine, den for mig yderst til venstre.

Vi plejer at nikke høfligt til hinanden som man nu ender med at gøre, når man ses jævnligt i en ikke social setting og på et eller andet plan anerkender sammenhørighed. Lidt ligesom hvis du tager toget nøjagtig samme tidspunkt i samme kupé hver dag og ansigterne ender med at få deres eget liv.

Da jeg var yngre ville jeg have analyseret deres fremtoning, for derved at prøve at gætte deres job, uddannelsesgrad, fritidsaktiviteter m.m, idag bemærker jeg bare deres tilstedeværelse....

Det var måske dengang jeg havde mere fantasi eller mere tid til fordybelse, men det var faktisk slet ikke det mit indlæg skulle handle om, mine tanker har det med at springe med dertilhørende mistet fokus til følge.

Nå, men det stod mig hurtigt klart, at hun havde problemer med at skulle træne på nogle af de andre helt identiske maskiner. En gang imellem kunne jeg se hende stå og vente, hvis der var en formastelig motionist, der havde dristet sig til at snuppe hendes maskine ( den helt specielle, som dog til forveksling lignede de andre i rækken). Indimellem kunne jeg næsten høre hende gnække : " My preciouuuuuuus" mens hendes øjne begærligt stirrede på maskinen og jeg forventede hvert øjeblik at der ville blive tumult...

Her den anden dag kunne jeg så se på hendes opgivende attítude, at vedkommende der havde været fremme ved havelågen, ikke havde tænkt sig at stå af foreløbig. Hun gik rundt som en løve i et bur og istedet for vores sædvanlige nik, satte hun kursen direkte mod mig, da jeg var blevet spottet.

" Jeg kan bedst lide at stå på den maskine" sagde hun, som om hun havde læst mine tanker, " jeg ved godt at det er lidt fjollet, men det er blevet en vane".

"Prøv med besættelse", tænkte jeg og mumlede noget med, at så længe hun havde aftenen fri skulle det jo nok gå...

Jeg gik direkte hen til bænkpres stativet, satte en tyver i den ene side, to tiere i den anden og begyndte at træne .....

Skrevet i ro

Alan

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start