lørdag den 10. april 2010

Lottoteorier

Jeg arbejder i en verden hvor folk spekulerer i statistikker, mennesker der vel at mærke ikke er matematikere og ikke forstår mekanismerne bag disse...

Så begynder folk at undre sig, på den der bebrejdende måde, der lægger op til at verden er uretfærdig, at alle andre har det meget lettere, og som oftest slutter af med et postulat om "foul play"

For jer der ikke kender mit erhverv, kan jeg løfte sløret for at jeg er i spillebranchen. En branche der ofte kan være lige så betændt som bordeldrift og våbensalg... til sammen.

Tro mig, jeg har hørt på så langt ude teorier, at numerologi er endt med at synes stuerent og fornuftigt.

"Med statistik kan man bevise alt - også det modsatte", som James Callaghan er citeret for at have sagt.
10% af alle biltyve er venstrehåndede. Alle isbjørne er venstrehåndede, så hvis din bil bliver stjålet er der 10% chance for, at det er en isbjørn der er synderen.

Men lad os se engang hvor skylden kan placeres, når de syv rigtige lottotal ikke har indfundet sig, selvom der troeligt er blevet spillet to rækker hver uge de sidste tolv år.

Et statistisk regnestykke, der forøvrigt ser således ud; 2 gange 52 gange 12 = 1144 rækker holdt op mod de 8.347.680 muligheder... Hmm... Ja, det er jo det jeg siger; "Hvorfor har jeg ikke vundet endnu?"

Hmm... Let´s round up the usual suspects..



  • Danske spil. Konspirationsteorierne mod Danske spil florerer i stor stil og jeg har måtte lægge øre til en hel del i min tid. Der er dem der mener, at Danske spil snyder med trækningerne, og det er da en tanke der ligger lige for - hvis man er vel at mærke er fejlmedicineret. Der er så delte meninger om, hvad årsagen til disse fiflerier er. Nogle mener, at ledelsen har rottet sig sammen og sørger for at venner og bekendte vinder - mod returkommision naturligvis. Andre mener, at Danske spil svindler med trækningerne, så ingen vinder og puljen vokser med større interesse og dermed mere indtjening til følge. Atter andre, at de to foregående grupper bare er dårlige tabere, der burde spise tudekiks og stoppe med at tale i vildelse.

  • Forhandler. Det er så undertegnede, der her må stå for skud, og det har jeg det helt fint med, for ja jeg er en talentløs lortelottopusher. Det er selvfølgelig ikke den eneste grund til at I ikke vinder. Jeg er jo samtidig også storsvindlende tryllekunstner, der gemmer alle de sjove vinderkuponer i mit ærme og hæver millionerne senere. Det er kun for at skjule mit lille scam, at jeg går i nusset tøj og bor i en 2 v´er i Sydhavnen.
  • Andre spillere. De andre er meget heldigere end mig og det er pisseuretfærdigt... Jeg undskylder mit sprog, men jeg er bare så harm lige nu. Når man måler sig med andre mennesker, er der ingen grund til at nøjes med en enkelt ad gangen. I den sammenhæng er det meget bedre at tage alle med i posen og så efterfølgende fokusere på den ene, der lige på dette punkt med ét er heldigere end dig. Glem endelig alt om alle de andre ulykkelige stakler, der ligesom dig aldrig vinder en jante. Ak ja, søg og du skal finde...

  • Geografi. Det er altid i Jylland de store gevinster bliver udtrukket, og så er det jo svært når man bor på Amager - alt er forøvrigt svært når man bor på Amager. Det er ikke engang nok at købe kuponen, mens man på besøg hos olde i Skanderborg, da det åbenbart kun virker for bosiddende jyder. Hmm... Gad vide om det ville virke at købe et sommerhus i Skagen?

  • Janteloven. "Du skal ikke tro, at du er noget!" Janteloven er hård og ubarmhjertig, men jeg lover, lover, lover at holde begge ben på jorden, hvis bare jeg får lov til at vinde et to cifret millionbeløb. Det kunne være rart at få chancen for at bevise, at penge ikke kan gøre mig lykkelig - bare én gang:-)

  • Overtro. "F..., jeg glemte at spytte over skulderen og sige 7-9-13... Så er man selv ude om det. Det kan også hjælpe at tro rigtigt meget på det, som jeg er ved at læse mig frem til i "Loven om tiltrækningskraft" En bog som forøvrigt har undertitlen "Videnskaben om at tiltrække mere af det du ønsker", og som ikke er en bog jeg selv har følt det nødvendigt at investere i, må jeg lige skynde mig at præcisere. I bogen, der i sin form minder om lidt pixigenren, kan man læse, at hvis det alligevel ikke virker, er det bare fordi du ikke tror nok. Jeg kommer lige til at tænke... Hvis du mangler tro, kan jeg sende dig en lykkemail der vil forbedre dine chancer markant... Det bliver forøvrigt liiiige 1000 kroner tak.

  • Timing. Timing er det vigtigste her i livet, især når det kommer til at vinde i spil. Derfor kan det ofte godt betale at sig at købe kuponerne over flere gange da....... ja, jeg er lidt træt her til aften, så kan du ikke selv lige finde på noget der kan forklare den logik.

  • Heldhåndbremse. Man kan ikke have held i kærlighed og spil - BUM, så er det sagt! Der er åbenbart indlagt en kosmisk spærring der umuliggør den slags. Det gælder sjovt nok ikke for uheld, der slet ikke tager hensyn til om du er single, eller lykkeligt gift på 40. år. Uheld er dæleme en kynisk størrelse!

Lotto siges at være en særskat på personer, der er dårlige til matematik.

For nogles vedkommende giver en lottokupon retten at drømme om økonomisk frihed inden trækningen - og bagefter muligheden for at bitche over hvor uretfærdigt livet er.

De mennesker burde vel egentlig betale dobbelt!

Jeg er ude herfra, jeg er lige ved at lave et lottosystem der skal gøre mig rig - hvis jeg får nok idioter til at købe idéen vel at mærke:-)

Cosmo (Nu med krydsede fingre)

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start