mandag den 18. oktober 2010

Dk´s next whatever

Der var hård kamp om pladsen som krydstogtskibet´s næste SamoapiratElvislookalike


Faste læsere af Cosmo´s vil vide, at en af bloggens omdrejningspunkter er at få ideer til at spinde så meget guld, at jeg får råd til min nuværende levestandard.

Vi har således prøvet at slå os op i "test dig selv" genren, samt score store pengepræmier ved at være besøgende nummer 99.999.999 på en internet side, osv...

I og med at jeg stadig kæmper med at holde kreditorerne for døren, det kunne forøvrigt være sjovt at prøve det samme med debitorer, kan jeg vel lige så godt afsløre, at det ikke er gået over alt forventning.

Men nu skal det være slut - jeg har nemlig opdaget Eldorado i form af at levere idéer til realityshows - og det bedste er, at der altid er folk der er så medieliderlige, at de stiller op til hvad som helst for at komme på tv.

Jeg fik forretningsidéen da jeg så et af de seneste realityshows, der handlede om at finde årets draq queen.

Da jeg er kendt for at tænke meget større end mine talenter tillader, hvilket ikke behøver at være ret stort, er programmernes titler på engelsk - bare sådan lige for at være klar til det store pengestærke udland fra starten af.




  • Mr. one minute man. 8 mænd, der er tilmeldt af deres respektive kærester/ ekskærester, måske mest sidstnævnte, kæmper om titlen som Mr. one minute man. Følg udskilningsløbet hvor der til sidst kun står én Speedy Gonzales tilbage - én som forøvrigt nok ikke bliver det mest eftertragtede mandfolk på planeten. Bonusinfo: En af konkurrencerne hedder "Tiny weener", og handler om at.... ja, det kan blive småt for enhver. Target group; Kvinder og mænd fra unge til middelaldrende, der ikke er sippede.
  • Stupid is. Hvor de fleste realityshows finder deres deltagere via mediebureauer, er her et program hvor visse deltagere får tildelt wildcard, feks. Paradise hotel deltagere og Leasykunder. Target group; Alle! Uintelligente mennesker, der samtidig er helt fremme i føresigfremskoene, er bare underholdende og vi forudser en del ufrivilligt komiske oneliners.
  • Dwarfed - the short story. Dette er naturligvis ikke kun en konkurrence om at være den mindste, så ville det være svært at forsvare et 8 episoders reality show, når det blot ville kræve en hvid væg og en kuglepen at få den sag sat på plads. Vi forsøger igennem 10 afsnit at finde den mest deforme, sjoveste, og i det hele taget mest helstøbte dværg. Bonusinfo; Vinderen får en rolle som R2D2 ved en evt. genindspilning af Star Wars. Target group; Mennesker der kan lide at grine over naturens små practical jokes - og minder derfor en del om programmerne om Morten og Peter.
  • Mrs annoying. I programmet Bridezilla følger vi forskellige vordende brude og deres stakkels kommende mænd, der åbenbart har givet deres kærester så lang snor i bryllupsforberedelserne, at kvinderne er blevet fuldstændigt umulige. Der er imidlertidigt en del kvinder der er umulige på en daglig basis, og hvem der er Danmarks værste møgkælling, bliver opklaret i Mrs. annoying showet. Target group; Fortrinsvis kvinder, da de elsker at sladre om andre kvinder. En del kvinder vil (forgæves) prøve at lokke deres mænd til at se programmet, for at fremstå næsten normale - endda også under deres pms perioder.
  • Double standard x 2. I programmet der bærer den danske titel, duo dobbelmoralsk, er vinderen den, der over 10 afsnit kan udvise den mest dobbeltmoralske adfærd. Programmet er fyldt med lumske opgaver, som skal sortere de småfuskere fra, der egentlig hører til i wannabeceleb gruppen, såsom Big brother og Robinson. Target group; Folk der kan lide at hidse sig op over andres meninger.
  • Pleasedon´tsing... asongwriter. Her er der tale om en idé tyvstjålet fra programmer som talent og X Factor, hvor de indledende runder er fyldt med folk uden selvkritisk sans, der med en mikrofon ydmyger sig selv foran kameraet - hvilket er noget vi taknemmeligt labber i os. Target group; Alle med en smule humoristisk sans - bemærk at de politiske korrekte ofte vil forsvare sig med, at de griner med og ikke af deltagerne, hvilket selvfølgelig, som ofte fra den kant, er sludder med henblik på at fremstå som bedre mennesker end alle os, der griner skadefro over dem der har ligeså lidt talent som os selv.
  • Dk´s next topconartist. Indrømmet - titlen er en anelse vildledende, da programmet faktisk leder efter den mest irriterende småplatugle. På den anden side ville titlen, Dks next smalltime crook, nok ikke lokke så mange seere til, og så er en lille omskrivelse, især set i lyset af emnet, vel på sin plads. Undervejs bliver opgaver med at platte sine venner og familie i forskellige situationer lagt ind. Se feks. byturen, hvor det gælder om at lade de andre give runder uden selv at bidrage, og via logistiske overvejelser lægge taxahjemturen, så det bliver en af vennerne der er sidste mand og dermed den glade betaler. Target group; Bla. Østeuropæiske hustlergrupper der leder efter idéer til nye platnumre, samt andre der kan lide at spare og måske endda tjene penge på sine nærmestes bekostning.
  • Jerkalert - annoying to the bone. Et program som sikkert virkelig vil kunne få folk op af sofaerne derhjemme. Efter 10 programmer står det klart hvem den mest irriterende person i kongeriget er - og vi ved alle, bare ved at se på vores egen omgangskreds, at der findes rå naturtalenter derude. Target group; For alle unge til middeladrende.
  • Boringeveryday. Endelig et show der tilgodeser vores ældre. Følg folkepensionisterne igennem 20 programmer have travlt med... absolut ingenting. Det er så også det eneste realityshow med reserver, da deltagerne har det med at droppe ud ret pludseligt og uigenkaldeligt. Target group; Folk uden liv - hvilket omfatter Big Brother seere, og squaredansere.
  • To be or not to be - political correct. En dyst der henvender sig mest til den venstreorienterede del af befolkningen. I tolv programmer følger vi deltagernes forsøg på at være så politisk korrekte som muligt, og endelig ikke støde nogen. Det gælder om at vise tolerance og storsind - naturligvis undtagen overfor befolkningsgrupper med meninger, som det selvudnævnte meningspoliti har stemplet som ubehagelige. Target group; Venstreorienterede der slet ikke forstår, at programmet er lavet for at give målgruppe nr. 2, nemlig realisterne lidt at grine af.
  • Bescrooged. Kender du et næringssår? Så er det bare med at få tilmeldt vedkommende til programmet Bescrooged, hvor den mest nærige dansker bliver kåret. Se hvordan nogle af deltagerne måske begynder at lege med de andres kønsorganer... blot for at spare på deres egne - det bliver ulækkert, men også underholdende. Target group; Alle hvis konto konstant er det røde felt - så er det virkeligt befriende at se, hvor kedeligt og indimellem klamt det kan blive, hvis man vælger at betræde nærigrøvsvejen.
  • Lazy teen. Her kommer et program hvor der virkeligt vil blive kamp om titlen, når Danmarks mest dovne teenager skal findes. Se med når cremen af vores ungdom kæmper om den ærefulde titel som lazybone, i et hårdt felt drevet af den ugidelighed og undragermentalitet der kendetegner visse teenagere. Mærk hvordan du får lyst til at genindføre revselsretten, samtidig med at du finder det tørklæde frem, der skal bruges til at vinke farvel til din folkepensionsgaranti med. Target group; Forældre, samt teenagere der håber på at få idéer til at kunne optimere deres ligegyldighed.


Vi har fulgt fedlingerne, modellerne, komikerne og alle de andre sørgelige eksistenser, kæmpe om at blive den bedste i sit speciale.

Det bliver hurtigt ynkeligt, og det er vel det moderne menneskes måde at smide folk for løverne.

Vi på redaktionen vender gerne tommelfingeren opad, især hvis programmerne er købt hos den kommende gazellevirksomhed Cosmo produktion aps.

Ses vi? Det tror jeg nok at vi gør!

Cosmo

1 kommentarer:

Klokken 19. oktober 2010 kl. 22.11 , Blogger Aurelia sagde ...

Du kommer til at tjene store penge på det der!

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start