onsdag den 5. maj 2010

Selvpådragede sår


Problemer, problemer, problemer...

Er du den evigt positive type, er du velkommen til at læse starten på indlægget således;

Udfordringer, udfordringer, udfordringer, udfordringer...

Sig så ikke at der er lavt til loftet på denne blog!

Lagde du forøvrigt mærke til at ordet udfordringer stod én gang mere end ordet problemer?

Hvilken betydning det måtte have kan jeg kun gisne om, da jeg skriver frit fra hoften og ikke er den dybsindige type, men jeg har en idé om at den gruppe der valgte ordet problemer, er ligeglad med den slags og da de andre sikkert har allerede dannet sig deres egen mening, ville det vel bare være spild af alles dyrbare tid at reflektere over dette...

Men visse problemer, eller udfordringer, vælger vi selv at tage ind i vores liv, såsom;



  • Materielle onder. Sommerhuse og både, er yndlingsdrømmene de fleste vælger at realisere, når de får lidt ekstra penge på bogen. Med til de drømme hører så girokort, vedligeholdelsesforpligtelser, samt evig frygt for tyveri og indbrud - tillykke kammerat og nyd endelig den frihed penge kan give... Du har heldigvis som altid et valg, og når dine drømme forvandles til fnug - så støvsug!
  • Husudyr. Lad mig slå fast at jeg elsker dyr. Bum! Når det så er sagt, er de fleste også nogle krævende størrelser, der, alt afhængig af dyreart, holder dig beskæftiget i mere eller mindre grad. Jeg venter på at videnskaben får held til at genmanipulere lidt, så vi kan få kældedyr der er lette at holde, og samtidig har bare en anelse mere personlighed end en guldfisk.
  • Dårligere halvdele. De starter med at være bedre halvdele, men så finder man ofte ud af, at hendes bedre halvdel er bagsiden. Der behøver du nemlig ikke at lytte til alle brokkerierne der kommer fra forsidedelen. Det ender ofte samme sted, og har du været så hmmm... alternativt begavet at gifte dig uden særeje, skal du sikkert snart lære procentregning at kende, nemlig når 50% af alle dine aktiver forsvinder - hånd i hånd med din dårligere halvdels hængerøv i horisonten. Et scenarie der betyder, at du måske nok er halvt så rig, men sikkert også dobbelt så glad. Af skade bliver man(d) klog - men sjældent rig - Hvilket kan sammenfattes i følgende formel, hvor; (G) står for Glæde, (Q) for kvinde, (P) for penge og (B) for brok. G=QxB+(Pxo,5). Dette er naturligvis en stærkt forenklet formel, da jeg heller ikke er matematisk begavet.
  • Byggehelvede. En del mænd, undertegnede inklusiv, har det svært med stilstand på boligdelen. Så ender vi uro i maven, der skal omsættes til energi, og så overvejer vi at sælge, eller påbegynde et byggeprojekt som vi snart bander langt væk. Når vi så står et ubrugeligt badeværelse og brokker os over de satans håndværkere, er det på tide at huske at når du peger en finger af andre - jep, du ved sikkert hvor jeg vil hen.
  • Haveforpligtelser. Claude Monet´s malerier af hans idylliske have i Giverny er blevet hvermandseje. Her er der tale om et klassisk eksempel på en positiv tilgang til emnet, da malerierne ligeså godt kunne have portrætteret det evendelige slid, der følger med en have. Nuvel, Hr Monet var uddannet gartner, men der må have været dage hvor han stirrede ud på det spirende græs og bandede det langt væk. Med mine ubegrænsede poetiske evner, har jeg strikket følgende huskesætning sammen; Kunne du tænke dig i din fritid at save - så anskaf dig blot et hus med en have.
  • Bankrolle. Er der bekendte som du er trætte af, kan du ofte slippe helt for deres selskab blot ved at låne dem penge. De penge kan for visse mennesker i din omgangskreds være givet godt ud. Bare lige husk, at selvom folk der ikke betaler hvad de skylder er narrerøve af rang, kunne du have undgået de ærgelser der følger med, ved simpelthen at have sagt nej, da de med hatten i hånden spurgte dig om et blankolån.
  • Gærdespring. Problemet med at springe over hvor gærdet er lavest er, at det næste gærde som regel er hævet en del pga. dit lette overspring tidligere. Det er nu sjældent noget der kommer bag på dig, og når så virkeligheden rammer dig som en kold klud, er der kun én rationel ting at gøre... Smide dig på gulvet og græde som et spædbarn, indtil en venlig sjæl forbarmer sig til at hjælpe dig.
  • Ugidelighed. Hvorfor ordne noget i dag, vi kan få andre til at lave i morgen? Det skal jeg fortælle dig.. Fordi du aldrig kan være sikker på at andre holder hvad de lover - desuden er selvgjort ofte velgjort, og hvis ikke har du kun dig selv at takke. Det gælder forøvrigt også for scenariet, hvor du sætter andre til sagerne... Fucker de op, peger flaskehalsen stadig på dig! Aahh... livet var nu lidt enklere dengang man bare kunne skyde skylden på alle andre ikke?
  • Holdsport. Meld dig til holdsport og vær klar til at døje med mindst et par sinker, der ikke kender klokken, og/eller bare er ligeglade med andre. Sidstnævnte er forøvrigt lettere at have med at gøre, da du ikke konstant skal høre på deres dårlige undskyldninger, da.... ja skrev jeg ikke at de var ligeglade med andre? Behøver jeg at nævne, at jeg dyrker sport, ligesom sex, alene?
  • Discount køb. Du ærger dig længere over den dårlige kvalitet, end du husker de penge du rent faktisk sparede. Jo længere tid du regner med at ville beholde en genstand, jo mere bør du overveje at smide lidt ekstra skejs efter projektet - det bliver tit dyrt at købe for billigt, eller som man kunne vælge at udtrykke det; nærighed bærer lønnen i sig selv.
  • Kontokort. Hvis du har lyst til at signalere at du ikke fatter en meter, kan du jo bare ringe til Peter... Bare lad være med at pive, når du opdager hvilken overpris du har betalt for din nye fladskærm, vaskemaskine, eller brødrister - det ender nemlig hurtigt med at blive ynkeligt!
Vi Homo masochistus er en underlig race...

Vi slår os i hovedet med den ene hånd og tørrer vores øjne med den anden.

Hva´ba´? Nej selvfølgelig ikke dig, det var nu også alle os andre originaler jeg talte om...

Iøvrigt er det sjovt, at vi er så ivrige efter at påføre os selv smerte, når der er så mange mennesker derude, som er mere end villige til at spare os for besværet og gøre det for os...

Jeg kunne slutte af med at stille mig i øretævekøen, og bede om at få kommentarvurderinger af dette indlægs kvalitet - På den anden side... Jeg har lige et billede jeg skal have hængt op i aften, og jeg tror bare, at jeg slår det i med hænderne istedet....

Det sårer mig i det mindste kun fysisk...

Husk forøvrigt når det går helt galt, at latter er godt for alt - også smerte;-)

Cosmo

3 kommentarer:

Klokken 1. februar 2012 kl. 07.52 , Blogger Tinaliv sagde ...

Finurlige tanker...saltet med herlig sarkasme på dagligdagens trædemøllevanvittig(sand)heder...så også lige krydret med selvironi og gadagunggaddagung....lige...u a landevejen... Bare en herlig Blog du har...ret tilfældigt at jeg landede her. Sjovt så pudsigt livet er...Tak for kik...du skriver skønt :0)))) kigger tilbage på dine herlige strøtanker. Knus Tina Liv

 
Klokken 1. februar 2012 kl. 07.53 , Blogger Tinaliv sagde ...

Finurlige tanker...saltet med herlig sarkasme på dagligdagens trædemøllevanvittig(sand)heder...så også lige krydret med selvironi og gadagunggaddagung....lige...u a landevejen... Bare en herlig Blog du har...ret tilfældigt at jeg landede her. Sjovt så pudsigt livet er...Tak for kik...du skriver skønt :0)))) kigger tilbage på dine herlige strøtanker. Knus Tina Liv

 
Klokken 1. februar 2012 kl. 07.56 , Blogger Tinaliv sagde ...

Tak for kik af dine herlige strøtanker...du skriver vidunderligt:0))) Bliv endelig ved med det!!!! -> 10liv

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start