tirsdag den 25. maj 2010

Jeg fatter ikke en meter...

Der er ting derude, som ligemeget hvor meget de bliver kogt ned, stadig vil stå uforklarlige.


Her taler jeg ikke om Sidney Lee´s nye (manglende) frisure, eller Mette Frederiksens fortvivlede forsøg på at tale sig ud af at være dobbeltmoralsk.


Bevares, det er da to meget underlige fænomener, især det første, men der er en del andre tankevækkende ting derude..


Lad os sætte X files temaet på, og komme igang med en liste...




  • Kvinder. Jeg var ved ikke at tage dette punkt med, da det jo næsten er for forudsigeligt og letkøbt - selv for denne blog. Det siges at kvinder er fra Venus, men hvis det er sandt må vi mænd så bare være fra en helt anden galakse. En galakse hvor tingene ikke nødvendigvis er så komplicerede, at de behøver at blive talt ihjel på en daglig basis.
  • Flysikkerhedsregulativer. Alle der har fløjet indenfor de sidste par år, vil sikkert have lagt mærke til de små gennemsigtige plasticposer, der ligger lige udenfor indgangen til securityområdet. De skal bruges hvis du medbringer beholdere der indeholder væske i din håndbagage. Du må medbringe flere beholdere, der hver max må kunne indeholde 100 ml - sålænge du husker at lægge dem i en af de føromtalte gennemsigtige plastikposer, og lukke dem til, (evt. terrorister har sikkert ikke kræfter til at få dem åbnet igen). Lægger du dem ikke i en pose... er der alligevel ingen der opdager det. Jeg hører til den den semirebelske type, der lægger beholderne i en pose, men, og hold nu godt fast, bevidst lader være med at lukke den. Jep, så er du vist færdig med at kalde mig for en dukkedreng!
  • Squaredansere. Jeg har respekt for folk der er så ligeglade med hvad andre tænker, at de åbenlyst trodser alt hvad der minder om god stil, for at stille sig på række og lave underlige bevægelser iført sjovt tøj til countrymusik. Alt det er fint nok, men at der indimellem ikke er en, der får nok af tossen der råber op og beslutter sig for, ved hjælp af at dele nogle håndmadder ud, at få lidt ro, er et stort mysterium for mig.
  • Nazister. De er derude tosserne, der er tilhængere af en af de ondeste ideologier verden nogensinde har set. De mennesker der sympatiserede med nazisterne før og endda under 2. verdenskrig, kan for nogles vedkommende undskyldes med, at de er blevet manipuleret og revet med af stemningen... Anderledes forholder det sig med nutidens nazister der burde kende historien - med mindre naturligvis, at deres Hitlerjugend leder Johnny Hansen fifler lidt med fakta når han læser højt for de kære "overmennesker".
  • Leasy kunder. Du fatter ikke en meter... og det havde jeg heller ikke forestillet mig at du ville gøre, hvis du mener at løsningen på dine elektroniske, og sikkert også økonomiske, problemer, er at ringe til Leasy og betale overpris for at leje eller købe et af deres produkter.
  • Brøndby fans. Hardcore foldbold fans er nogle underlige størrelser, men de fleste af dem er dog alligevel så kloge, at de.. hmm... Den tror jeg egentlig bare, at vi lader ligge der. Jeg ville ihvertfald hellere være tilhænger af et hold med bare et snert af mesterskabspotentiale;-)
  • Røde djævle. Her tales der ikke om en slikvariant, men om de stærkt venstreorienterede typer, der nægter at anerkende at den kommunistiske tankegang nok kan være smuk i teorien, men dog er utopi i virkeligheden. Verden er hård og ubarhjertig, og den bliver ikke mildere af at nægte at se kendsgerningerne i øjnene... Rare tanker alene betaler ihvertfald ikke vægtafgiften på bilen... har jeg hørt. Forøvrigt er det helt vildt at et 2 zoner klippekort efterhånden er røget op på 135 kr!
  • Weekendjunkier. Lad mig lige se engang... Du køber noget hvidt pulver, eller en pille med et underligt logo af en suspekt fyr, du i bedste fald kender perifert (hvis du er en af dem der vil indvende, at du har fået det fra en kammerat, må jeg spørge dig om hvor du så gætter på at denne "kammerat" har fået l..... fra?) for at fylde det i en af dine kropsåbninger og vente på virkningen. Bevares, det er i visse lavkulturelle miljøer sejt at gøre dumme ting, hvis de er farlige nok, men at stoffer også florerer i kredse hvor der rent faktisk forefindes intellekt, er mig en gåde.
  • Rygere. Det første menneske der kom på idéen om at spise et frølår, og vel at mærke førte tanken ud i livet, må have været meget sulten og i stand til at se udover den ulækkerhedsfaktor, de fleste ser i rå tudseben. Hvad der er gået igennem hovedet på ophavsmanden til rygning, er svært at sætte sig ind i, men til forskel fra nutidens rygere har de ubehagelige konsekvenser ikke været så åbenlyse på daværende tidspunkt og det er i mine øjne formildende omstændigheder på tåbeskalaen. Apropos tosserier kan vi gå videre til næste punkt, som er;
  • Værtshusgæster. Én ting er at ryge og at blive udsat for passiv rygning, en anden at udsætte sig selv for passiv idiotisk opførsel. At du på de fleste værtshuse og bodegaer ofte løber ind i begge dele, gør det ikke nemmere for mig at forstå, hvorfor der er mennesker der vælger at frekventere den slags neanderthalersteder.
  • Stein Bagger interwiev. Der var mange ting der undrede mig i forhold til interwievet med Stein platugle. I særdeleshed da han fortalte, at han skam havde gjort rede for hvor alle pengene var forsvundet hen, og at Politiet jo ikke bare tog alt for gode varer - sådan virker det jo ikke! Lidt efter fortæller han at han har betalt en masse penge til nogle afpressere, hvis identitet han ikke vil oplyse. Skulle du komme ud for noget lignende i forhold til din kone og jeres fælles økonomi, er du velkommen til at omskrive denne enkle Stein B formel; BP (Brugte Penge) = DU (Dokumenterede Udgifter) + UU (Ukontrollerbare udgifter). Husk altid at begynde med de dokumenterede udgifter. Herefter substraherer du startbeløbet og Vupti, på næsten magisk vis dukker restbeløbet op. Det er snyd på børnehaveniveau, og hvis der skulle være seere der faldt for den, må jeg have lov at le.


Vi mennesker er mærkelige, og jeg skal indrømme at jeg selv har svært ved at forstå, hvorfor jeg bliver ved med at lave indlæg på en læserløs blog...

Mark Twain er citeret for at have sagt; "Når vi husker, at vi allesammen er sindssyge, så løser alle mysterier sig selv og livets gåde er opklaret"

Til at begynde med forstod jeg ikke meningen med citatet, men så kom jeg til at huske på, at jeg jo også er sindssyg og så stod det hele pludseligt meget klarere - eller noget...

Cosmocph (svagtseende neurotiker)

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start