søndag den 21. december 2008

Abegrotten

"Det er Tommy....Vi er på Chimpansen bodega på Tåstrup hovedgade, kommer du ikke forbi og siger hej?". Med disse ord indledte Tommy, en af mine allerbedste venner, samtalen da han ringede til mig sent i går aftes.

Jeg sad hjemme hos B og tænkte, at jeg kunne slå et smut forbi på vej hjem.

Da B bor i Charlottenlund og jeg bor i Valby var det ikke nogen genvej, men da jeg sjældent går ud og Tommy´s selskab altid er en omvej værd, hørte jeg mig selv sige, at jeg ville være der om en times tid...

"Hvor var det du sagde at i var?", måtte jeg lige vide...

"Chimpansen på Tåstrup hovedgade", gentog Tommy tålmodigt og fulgte op med et; "Fedt at du kommer".

Vi afsluttede samtalen...

"Det var Tommy", sagde jeg... "Han spurgte om jeg ikke kom forbi hans brors fødselsdagsfest".

"Lyder hyggeligt", sagde B som lå henslængt i den anden sofa og så tv.

"Jep, men du gætter ikke hvor de er henne", sagde jeg grinende.

B, vendte sig nysgerrigt mod mig...

"Chimpansen bodega i Tåstrup".

Hun kiggede vantro på mig og brød så ud i latter. "Hvem ved, måske finder du kvinden i dit liv i aften", gnæggede hun.

"Kære B, jeg er ikke så fastlåst i mine fordomme, at jeg ikke kan forestille mig tusindevis af steder, hvor jeg kan rende ind i HENDE, men Chimpansen i Tåstrup..... NOPE, det kommer nok ikke til at ske".

B er min højt skattede veninde og vi deler samme hmm... uvilje mod det, vi kalder "vognmandsstilen".


En halv time efter, takkede jeg for mad, godt selskab, ønskede B en dejlig aften og satte kursen mod Chimpansen bodega.


Den sætning kunne jeg ikke skrive uden at le;-)


Jeg har besluttet mig for at lave en anmeldelse af stedet.



Anmeldelse af "Chimpansen Bodega, Køgevej 91, 2630 Tåstrup. Lørdag 20/12 2008


Chimpansen bodega, er et mix af det klassiske værtshus og den lettere nussede café.

Jeg ankom lørdag aften ved 23 tiden og blev vel modtaget af min gode ven Tommy, som var i strålende humør.

Efter at have hilst på Tommy´s bror, gik jeg igang med at inspicere stedet.

Bodegaen er i èt rum på ca. 200 kvm2, der består af tre afdelinger.

Til venstre er der en lille niche, hvor et billardbord og en elektronisk dartspil er placeret. I midten er der opstillet borde og stole og for enden er der nok et billard samt et dansegulv.

Men nok om selve opbygningen, det der gør stedet specielt er bodegaens gæster, der skaber en helt unik atmosfære.

Man mærker straks, at der er øretæver i luften. De fleste af fyrene er skaldede og kigger med sammenknebne øjne rundt i lokalet

Jeg havde knapt nok fået min jakke af, da det første slagsmål begyndte...

Det var så en af dørmændene, der tilsyneladende umotiveret løb efter en gæst og begyndte at slå på ham, mens han gik med ryggen til.

Der var så en del af de andre gæster, der efter noget tid fik talt dørmanden ned??!!

Er det bare mig, eller er det den omvendte verden?

Bodegaen har også en ca. 40 tommers "storskærm", hvor de viste boksekampen Holyfield vs. Valuev.

Indimellem startede et nyt slagsmål i bodegaen og det blev snart et svært valg, hvilke boksekampe jeg skulle fokusere på.

Da nogle af kvinderne også så ud til at kunne nikke en velplaceret skalle, holdt jeg friskfyrs bemærkningerne tæt ind til kroppen.

I det hele taget må jeg give Chimpansens gæster, at de sørgede for at aftenen ikke blev kedelig og for det kvitterer jeg med topkarakteren 5 knojern.

Da stil og klasse er en smagssag, vil jeg benytte lædervestskalaen hvor der bliver et flot 4 tal til Chimpen.

Aftenens bedste replik hørt i baren; "Fuck mand, hvor har jeg bare lyst til at smadre en eller anden", giver 5 på lyrikskalaen. De forstår at udtrykke sig de gutter!

Men min danskvand var kold og der medfulgte endda et næsten rent glas med isterninger. Og så fik jeg hyggesnakket med Tommy, som dog ikke mente at IQ skalaen blev sprængt i denne forsamling.

Da man på Chimpansen er ligeglade med rygeloven (hvem havde set den komme?), er der 5 askebægre på hensyntagenskalaen. Derved undgik jeg også at falde for fristelsen for at tage den samme jakke på den næste dag. ALT mit tøj måtte en tur i vaskemaskinen og nyvasket tøj er jo "Bore deijligt;-)).

Det var også et meget positivt træk, at der sågar var sæbe på toilettet (en fyr gik uden at vaske hænder, måske for at sikre at der var nok til mig? Venligt!).

Summa summarum; Chimpansen er et wild west værtshus, mænd er mænd og spørgsmål bliver pænt besvaret...... med skaller og knytnæver. Er du træt af kedelige in diskoteker og intellektuelle caféer i København, så tag en tur til Tåstrup- Det bliver med garanti ikke kedeligt;-)

Det gjorde det forøvrigt heller ikke, da en mand i marts 2007, affyrede to skud med en pumpgun på chimpansen.

Gode råd; Indkod 112 på din mobil, prøv at undgå dørmændene og sørg for at have reflekserne iorden, ved en evt. skududveksling...

God aften og pøj pøj;-)

Alan (Zoo city)

2 kommentarer:

Klokken 14. december 2009 kl. 09.30 , Anonymous Anonym sagde ...

din historie er uden hold i virkeligheden ..du burde skrive om ufoer ...hilsen Kim

 
Klokken 15. december 2009 kl. 08.33 , Blogger Cosmocph sagde ...

Jamen det vil jeg så gøre Kim...

Hvor var du forøvrigt henne den aften?

Hilsen Cosmo

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start