tirsdag den 25. november 2008

" Jeg er på toilettet, tilbage om 5!"

Dette indlæg måtte komme... I min verden ligger det faktisk lige for, selvom det kan være en rød klud foran ansigtet, på en masse mennesker. Snart en halv million danskere, for lige at skyde et tal hurtigt af fra hoften...


Jeg taler selvfølgelig om Facebook...


Det sjove ved en side som Facebook er, at det siger en del om dig, hvad enten du er bruger eller ej...



Der er selvfølgelig mange grunde til, ikke at være bruger, ligesom der er grunde til at være det...



Jeg tænker, at der sikkert er to hovedgrupper af ikke brugere. Dem, som ikke lige har taget sig sammen til at oprette en profil og så dem , der ALDRIG kunne drømme om at joine, eller rejoine for den sags skyld....


Jeg hører til i den sidste kategori, hvis der er nogen, der skulle have interesse heri...



Jeg oprettede faktisk en profil for et års tid siden, efter at være blevet bombarderet med opfordringer fra venner og bekendte, der var på.... Bombarderet er måske et stort ord, men der var vist ihvertfald et par stykker, der søgte om mit Facebook venskab, eller.... Jeg er næsten sikker på, at en eller anden skrev et eller andet:-) Ok, måske var jeg bare nysgerrig og gik på eget initiativ ind for at lure...


Min indgangsvinkel var dengang, som så mange andres, at jeg ville genfinde et par gamle venner og genoprette kontakten.


Dem fandt jeg så ikke og af flere grunde, hoppede jeg så, efter små to uger, af Facebooktoget igen.


Det var et særdeles let spring og selve landingen var også meget ukompliceret, som spring fra lav højde som regel er...



Så er der kategorien af brugere og det er så her, at jeg træder ind i minefeltet...



Her følger nogle små tricks til hvordan du kreerer den vildeste Facebookprofil...


Are you ready to pimp up your FB profile? Well, of course you are...


  • Be it, do it, have it! Dette råd er lidt i retning af "fake it till you make it" og går i al sin enkelthed ud på, at du skal udvise badass fameattitude, indtil du rent faktisk ender med den stjernestatus, som gør dig attråværdig som overfladeven.
  • Find (mange) cool venner. Her er der både tale om kvantitet såvel som kvalitet, hvilket i sagens natur kan være en udfordring. Når det kommer til venner skal du have mange og de skal være smukke og tjekkede. Smid nogle kendisvenner ind og se om det ikke hjælper. Dette er god firkant (modsat en ond cirkel), da jo mere tjekket dig og din profil fremstår, jo større chance er der for, at de tjekkede mennesker ser dine vennekvaliteter.
  • Vær synlig. Frem med albuerne. Det er en jungle derude og gør alt hvad der står i din magt for, at du bliver set. Skift om muligt farve på din profil, ellers sørg for nogle "pang" farver på dine billeder og andet.
  • Log ofte ind. Sørg for at logge ofte ind. Derved viser du, at du mener det alvorligt og at du er en seriøs networker, eller hvad du søger at vise.
  • Tilmeld dig interessegrupper. Der er masser af interessegrupper og det kan sende gode signaler at joine. Det er dog her vigtigt at finde de meninger, der er mest oppe tiden. Som en tommelfingerregel er økologi, menneskerettigheder og kvalitetsprodukter, ofte populære emner, da det signalerer overskud.
  • Få taget professionelle billeder. Det kan ikke siges ofte og højt nok... Dine billeder skal sidde lige i skabet. Ingen, ud over de mennesker som du rent faktisk slæber rundt på i det virkelige liv, gider at have grimme venner. Så brug tiden og pengene der er nødvendige for, at du fremstår så ung og lækker som overhovedet muligt. Fremhæv dine gode sider og skjul de mindre heldige... Skulle jeg på Facebook, ville jeg fremhæve mine nye Timberlands og skjule resten... Nu er mine nye ørkenstøvler altså også ualmindelig superfede;-)
  • Skift din status hver dag. Skift din statuslinje hver dag, gerne med lidt crazy statements som ;"Kærlig sugemalle bortgives", "Løslad indespærrede brunsvigere", eller "Vaffeljern nej tak!". De dybsindige citater er også gode, bare sørg for at de er stavet og skrevet rigtigt, da de ellers kan fremstå uncool. "Al magt til de ordblinde" er dog en af undtagelserne.
  • Kommenter i et væk. Kommenter på dine venners billeder, har du evt. en ven som kan stave og har en anelse humor, så lad ham skrive. I det hele taget, skal du bruge løs af de resourcer der står til din disposition i den virkelige verden. Kender du en pc nørd, kan han sandsynligvis lokkes til at lave noget fedt på din profil, hvis du stiller ham en Mcdonalds menu i vente. Er han lidt svær... Smid ekstra pomfritter og tilhørende sovs ind i pakken, det plejer at få pc nørdens kalender ryddet.
  • Virk som om at du rent faktisk har et liv. Dette er en balancegang i forhold til rådet om at være meget online, da det ikke er så rockstaragtigt at sidde foran en pc 12 timer i døgnet. Skriv evt. at du ikke altid er i nærheden af computeren, selvom din status er online.
  • Romantiser din hverdag. Pep dine hverdagshandlinger lidt op. Bor du i centrum af København og skal du f.eks. en tur til Brøndby strand for at besøge din mormor, kan du skrive; "Trækker sydpå". Skifter du en køkkenlåge i dit "Kvik køkken", er vendingen "Ombyggger sit køkken" på sin plads. Husk her, at hvis du engang har talt med en ven i dit tre m2 "bak ud køkken", kan du opgradere det til et samtalekøkken og derved fremstå som en feinscmecker i boligdelen.
  • Tænk alternativt. Udnyt de andre brugeres fantasi. F.eks. kan du ind imellem droppe æ, ø og å og skrive de tilnærmede bogstavsammensætninger ae, oe og aa. Deraf vil nogle udlede, at du er i udlandet og det plejer at give plusser på coolneskontoen.
  • Kommuniker mest muligt over Facebook. Skal du og dine venner ind at se Eddie Skollers allerallernæstsidste afskedsshow, så drop sms´erne og saml tropperne ind over Facebook. Det giver fart og spænding og det er lige hvad vi ønsker at give udtryk for.
  • Støt hinanden. Ros og billig smiger der kommer fra 2. hånd er et glimrende virkemiddel. Aftal med dine venner, at i slesker for hinanden så i sammen hæver jeres niveau. Få evt. din ven til at skrive; "X (dit navn) drikker som en russer, slås som en kineser og elsker som en, ( har jeg hørt fra utallige nedlagte kvinder) italiener. Husk at skrive noget ligeså pænt tilbage, da det ellers kan ende med en tilbagetrækning af citaterne.

Du er nu godt på vej til en cool profil på nettet, og jeg vil ønske dig al mulig held og lykke med dit nye liv som tjekket Facebookbruger.

Lige et sidste råd.... Skulle du nogensinde se undertegnede på Facebook, så lad endelig være med at hook op.

Typer som mig, kan trække selv de mest tjekkede profiler ned... For husk; "Du er ikke mere tjekket, end din mest utjekkede ven".

Alan; "På vej til et helt andet (drømme)land"

1 kommentarer:

Klokken 27. november 2008 kl. 23.35 , Blogger Vivian sagde ...

I'm on it!

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start