torsdag den 8. oktober 2009

Tattooooo not

Jeg har ikke lige haft tid til at se den... Er den blevet vellignende?

Det er sjældent at et indlæg skriver sig selv.

Dette er et af dem...

Det handler om tatoveringer, og om kategorierne af nogle af de mennesker, der ønsker at få den slags på kroppen.

Er du typen der ikke kan døje generaliserende fordomme, skal jeg advare om at disse kan forekomme i dette indlæg.

Som man siger; "Vis mig din favorit morgenbasse, og jeg skal fortælle dig hvem du er!", eller noget...




  • Amagerplade. Denne tatovering er forbeholdt kvinder, der, som øgenavnet mere end antyder, er blottet for stil. Det er en tattoo, der er på vej ud af billedet, og vi her på bloggen spørger os selv, hvorfor mon? Det giver os andre noget at grine af, og latter er en vigtig ingrediens i livet. Signalværdi; Jeg følger med de andre, og så er jeg helt vildt billig, øeh.. spontan.
  • Tribalhelvede. For den hårdtpumpede blikkenslager fra Vestegnen er tribalstilen, som oftest ender et godt stykke op ad halsen, det sikre valg. Det er, med sine sorte plamager, lige så nuanceret og spændende, som de fleste bæreres personligheder. Signalværdi; Jeg er pisseligeglad med det hele, så lad være med at gå i vejen pomfrit!
  • Armbånd. Dette er en tatovering, der både henvender sig til kvinder og mænd. Dvs. unge kvinder.. Et pigtrådsarmbånd rundt om en mormorarm, er der ikke så meget fart og spænding over. Signalværdi; Jeg har set filmen hvor Pamela Anderson spiller en eller anden ligegyldig James Bond wannabe rolle.
  • Navnebogen. Her er en tatovering, der lig med roser på røvbalderne, er en billig brandertsvipser, og derfor kan rammes af alle. Som regel er det dog de mænd, der går i Iceman t shirts med en cigaretpakke gemt over skulderen. Jeg kan aldrig nære mig for at fortælle fyren med "Johnny" skrevet henover overarmen, at jeg finder det sødt når mænd får tattoveret deres kærestes navn på kroppen. Dog oftest uden held, da disse som regel slet ikke fatter, når de bliver pisset op ad ryggen. Signalværdi; Jeg har en fiffer (halvtredser) i min baglomme, og jeg er ikke bange for at bruge den.
  • Yakuzastil. Du vil være gangsta´og det kan du komme til at udstråle ved hjælp af farverige blomsterdekorationer over hele kroppen??? Nej vel? Lad os lige blive enige om, at dødningehoveder, sværd, flammer og blod, er sejt - modsat blomster, der er kællingeagtige. Så det kan godt være, at de japanøjsiske mafiadrenge er nogle giftige karle i virkeligheden, men deres tatoveringer får dem til at ligne en flok omvandrende drivhuse med løse håndled. Som modvægt render de små gule sataner derfor rundt og hugger folk midt over med samuraisværd, og det giver en anelse respekt. Signalværdi; Jeg er en wannabe gook, med hang til farvelade.
  • Østens mystik. Kinesiske eller kantonesiske, hvem f.... kan se forskel, skrifttegn er et fantastisk virkemiddel til at lade andre se, at du er dyb og spirituel. Kan du ikke finde på noget spændende at skrive, kan du altid få kopieret menukortet fra den Kinagrill der ligger nærmest. Det er billigt, det er let, og da ingen alligevel aner hvad der står, kan du selv opdigte noget der passer til enhver lejlighed. Hvis du f.eks. er i byen med en kvinde og hun spørger ind til den fesne tato du har på skulderen, kan du sige at det betyder "kæmpepik" på japansk og at det forøvrigt var din karateinstruktør der fandt på det, efter at han en dag havde set dig skifte boxershorts til træning. Signalværdi; Læs 2. og 3. linie igen... Moron!
  • WWF. Her er der igen tale om et unisextattoo valg. Navnet hentyder ikke til wrestling, men til dyremotiver, og er sådan lidt revisoragtig. Kvinder der gerne vil vise at de også kan være vilde, men ikke rigtigt tør at springe ud i en rigtig tatovering, kan få lavet en fin delfin på skulderen, og det er da nåååå. Mænd derimod, er som regel mere ovre i tigre, slanger og edderkopper. Signalværdi; Jeg kunne ikke finde på noget, og så er dyr altid søde.. ja bortset fra dem der er farlige... Nå ja, og så dem der er klamme... Og dem der...
  • Livsmotto. Folk uden mål i livet kan altid vise, at de er eftertænksomme typer med et dybsindigt motto skrevet henover underarmene, eller andre gennemtænkte steder på deres kroppe. De fleste kan godt lide statements på latin, da det signalerer at de er blevet smidt ud af skolen senere end 7. klasse. "Carpe diem" er et yndet et af slagsen, og grib dagen kan bruges til at fortælle omverdenen at man lever i nuet, og er sådan en impulsiv type. Det er så måske også de mennesker, der de sidste 40 år af deres liv ærger sig over den lørdag aften i deres ungdomsår, hvor de i et øjebliks kådhed tog ind til TattooJørgen i Istedgade, smed en plov på bordet, og fik fyldt sort blæk i fedtvævet. Signalværdi; Jeg spiser Gajol, og læser endda de kloge ord på indersiden af pakken.
  • Fanlogo. For den dedikerede, ofte mandlige, sportsfan, er en "tusse" med klubbens logo et musthave. Det er så også en uheldig tatovering, hvis klubben fusionerer og skifter navn, eller ender som røven af 4. division. Signalværdi; Jeg er flokdyr, og har brug for at vise mit tilhørsforhold til gruppen.
  • Tegneserie. Bart Simpson, og Joakim Von and er for folk med humor og selvironi. Det får de dog ofte slet ikke brug for at demonstrere, da folk ofte bare vil grine af dem bag deres ryg. Signalværdi; Jeg er selv en tegning.
  • Cover up. Dette er en kvajeblækstatovering, ofte for mænd. Ja, jeg fik skrevet en piges navn med store fede gotiske bogstaver henover min mave, og ja, det viste sig, at hun havde ikke havde andre planer end det engangsknald, vi nåede på toilettet på Discotek In. Og, nu vi har proppen taget af, så skreg hun af grin da jeg viste hende den tattovering jeg havde fået lavet til hendes ære... Så kære Hr. tattovør, kan du ikke bare sørge for at dække det med et eller andet? Signalværdi; Nu er det ofte vanskeligt at se, om det er en cover up tatovering, så derfor ender det ofte med at vedkommende bare signalerer manglende personlig stil.
  • Old school. Her er endnu en unisextattoo. Denne er for de typer, der kan lide de gode gamle dage, hvor alt var så meget bedre. Signalværdi; Jeg hopper ikke med på alt nymodens pjat.
  • Stjernetegn. Er du den harmoniske vægt, den fandenivoldske vædder, eller den familiære krebs? Lad endelig være med at lægge for meget i den foregående tekst, da jeg ikke har gidet at sætte mig ind i karakteristika for disse stjernetegn, og således bare har rystet noget ud af ærmet. Signalværdi; Jeg er til alternativ (manglende) logik.

Så kom vi igennem mine fordomme omkring tatoveringer og hvordan jeg sætter folk i bås i den sammenhæng.

Det siger vel nok mere om mig, end om alle dem der har valgt at lade sig tatovere.

Jeg tror desværre at en del af dem, der ikke virkelig tænker deres valg af tato igennem, har en stor risiko for at komme til at fortryde deres kropsdekoration på et senere tidspunkt i livet.

Der vil sikkert være dem der siger, at de kender én der har en amagerplade og hun er slet ikke er ked af at have fået den.

Jeg vil sige helt sikkert! Og jeg kender også en fyr der vejer 150 kilo, som altid smiler og slet ikke er ked af at han ikke kan finde en kæreste.

Sådan er der jo så meget!

Hov, hvad nu hvis, og nu twister jeg den, at det bare er noget han siger for at undgå at se sandheden i øjnene?

Nej, nu er jeg vist ved at blive for mistroisk...

Lev frækt og dø tung ..

Alan (nåleforskrækket)

7 kommentarer:

Klokken 9. oktober 2009 kl. 21.42 , Blogger Aurelia sagde ...

Jeg tabte overblikket undervejs, er alle de tatoverede mennesker kategoriseret her eller findes der yderlige grupper? Jeg mangler inspiration til min næste tatovering

 
Klokken 10. oktober 2009 kl. 07.34 , Blogger Cosmocph sagde ...

Hej Aurelia

Der er selvfølgelig mange flere, jeg nævnte bare lige dem, der ofte får mig til at glæde mig over at jeg ikke faldt for at få lavet en selv. Ikke fordi jeg på noget tidspunkt har overvejet den slags. Jeg kan nemlig lide at føle mig lidt speciel, og så kan det jo ikke nytte noget bare at følge med strømmen.

Her er evt. lidt inspiration at hente http://www.everytattoo.com/tattoopictures.shtml

Hav en fantastisk weekend:-)

 
Klokken 10. oktober 2009 kl. 12.17 , Blogger Aurelia sagde ...

Det er sjovt du nævner det. Jeg synes nemlig at det i øjeblikket netop er modviljen mod tatoveringer, der repræsenterer strømmen. Hvis man vælger at få lavet en tatovering nu går man imod strømmen fordi alle er meget antitatovering, pga. den hæftige tatoveringstendens for nogle år siden. Nu skal man i hvert fald SLET ikke have nogen.
Så beklager, men i mine øjne er du ikke spor speciel ;)
Ha' selv en dejlig weekend!
Håber din arm er i bedring.

 
Klokken 10. oktober 2009 kl. 13.32 , Blogger Cosmocph sagde ...

At tænke sig... Nu går jeg rundt i den lyksalige overbevisning om, at jeg grundet mine manglende blækklatter på kroppen, er sådan lidt speciel, og så fortæller du mig at jeg er helt ordinær... Øv, jeg skynder mig selvfølgelig ned til den første den bedste tatovør, og får lavet en ged på røvballen. Ahh, det bliver lækkert igen at føle sig unik;-)

 
Klokken 20. oktober 2009 kl. 16.28 , Blogger Vivian sagde ...

Du skal sgu være glad for at jeg kan li' dig.
Hilsen hende med Amar'plade, stjernetegn, gotisk bogstav og biomechanic-sleeve.

 
Klokken 18. december 2009 kl. 16.00 , Blogger Erna sagde ...

Den der yakuzastil bliver jeg lige nødt til at kommentere på.
Det kræver sgu sin mand at være 1,50 og så endda gå rundt med blomster på kroppen. Det er ligesom, at det kræver sin mand, at bruge lyserødt tøj ;)
Jeg går total meget ind for yakuzastil.

Jeg har selv tit drømt om en tattoo på håndfladen, hvor der stod "Du er dum!!" - for så kunne man bare give silent treatment, så det siger spar to!

 
Klokken 18. december 2009 kl. 16.06 , Blogger Cosmocph sagde ...

Hvad med at få tatoveret "dum" i nakken? Så kan du herefter vel slippe afsted med hvadsomhelst:-)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start