lørdag den 11. juli 2009

Nye konspirationsteorier

Så slog en af denne verdens store stjerner godnatskiden, og efterlod mange våde øjne.

Hvad end man måtte mene om personen Michael Jackson, er det umuligt at komme uden hans bidrag til musikken.

Som altid når et elsket og idoliseret menneske dør, er der nogle der ikke vil indse kendsgerningerne og begynder at fantasere. Det er sikkert en naturlig og sund måde at bearbejde sorg på, men heriblandt er der så altid nogle mennesker, der går skridtet videre og opfinder langt ude teorier.

For at prøve at komme nogle af disse undermedicinerede mennesker i forkøbet, har jeg iført mig min staniolhat, spist nogle sjove svampe og sniffet et par flasker lightergas…

Heldigvis er min skrivestil i forvejen så infantil, at disse medikamenter hverken får indflydelse på mit vogabolarium… våkabularåm… hmm.. ordforråd, eller prosa.

Så lad os se på nogle af de underlige forhold, der gør sig gældende omkring Michael Jacksons ”død”..


Hvorfor havde MJ annonceret at denne tour skulle være hans sidste? Han var brændt ud, og vidste at det var tid for ham til at iværksætte det forsvindingsnummer, han havde udtænkt årtier tidligere. Michael vidste, at han ville gøre sine mange fans kede af det ved at fake sin død, og derfor valgte han, som det empatiske menneske han stadig er, at gøre chokket mindre ved at give en forsmag på hans definitive endeligt.

Hvorfor valgte MJ lige netop thursday 06-25 2009, kl 14:26 LA tid? Hvis man tager sig en smule tid til at se gennem røgsløret, står det hurtigt klart at de 8 ord der danner ordet "thursday", sammenlagt med det faktum, at det var den 1. torsdag i den uge, leder os frem til tallet (8+1)=9. Juni d. 25. giver 06+(2+5)=13. Året 09, tilhører den 1. decade af det nye millenium. Den 25. juni ligger i uge 26, (2x6)=12. År 9 giver sig selv, ligesom man ikke behøver at være professor for at se tallet 22 springe i øjnene (1x4)-26. Til sidst er det bare at sammenlægge talværdien i timetallet 14 (1+4)=5 Herefter er det "piece of muffin" at tyde kongens besked, da tallene 9,13,1,12,9,22,5 åbenlyst reférerer til alfabetet´s bogstavværdier, og nå frem til budskabet "I´m alive". Tilfældighed? Det tror jeg næppe!

Hvad var Uri Geller´s relation til MJ? "Vi var venner", udtaler den Israelske platugle, og vi ved allesammen hvad det betyder. Hvor tit har vi ikke set to filmstjerner forlade et hotel, efter at have overnattet på samme værelse, og bagefter med pokerfjæs udmelde at "vi er bare venner". Det er ligesom når børn svarer "ikke noget", til et spørgsmål om hvad de laver, efter at de har været fuldstændig stille i mere end 2 minutter... Jeg spørger, om de mon ikke var kærester, og at Uri stod for at få forsvindingsnummeret til at se ægte ud... Læg mærke til at der intet spørgsmålstegn er efter denne sætning. Det er der nemlig sjældent efter absolutte sandheder!

Har Michael Jacksons påståede plasticoperationer blot været skuespil? Michael Jackson var allerede i begyndelsen af 90´erne træt af alt postyret omkring sin person. Derfor undergik han en stadig forvandling, kreeret af en af specialeffect kunstnerne fra ”Thriller”, der over en årrække forvandlede hans ansigt til en grotesk maske. Idéen er intet mindre end genial, da Jackson efterfølgende blot behøvede at fjerne masken, og måske lever et anonymt liv i Zimbabwe som børnehavepædagog, med sit medfødte mikrofonhår, og brede næse, indtil stormen har lagt sig, og han igen kan vende hjem til sin elskede Uri.

Hvorfor kan offentligheden ikke få lov at se MJ´s lig? Det latinske udtryk "Corpus delicti", der betyder "forbrydelsens genstand", kan bruges med omvendt fortegn i denne sag. Vi tror (måske) på at Kongen er død, hvis vi får lov til at se og hive i hans plastik næse. Ellers lugter det bare langt væk af røgslør, og dårlige undskyldninger.

Hvorfor blev MJ først "begravet" d. 7. juli? Hvorfor skulle der gå 12 dage før mindehøjtideligheden kunne afholdes for MJ? Mit højst kvalificerede gæt er, at MJ var blevet spottet på en tankstation, da han havde sneget sig ud for at købe en Bountybar. Herefter skulle disse vidner købes på plads, og det forlængede proceduren.

Hvorfor har man aldrig set MJ og America´s got talent finalisten Susan Boyle på samme tid? Elementært, og du havde lugtet lunten er jeg sikker på. Jeg er overbevist om, at vi kommer til at se mere til Susan B, efter at MJ har satset alt på denne figur. Susan kan være MJ´s rampelysnedtrapningsmodel, så applaussavnet ikke bliver for stort, imens han resten af tiden rider stormen af i Afrika.

Det var bare nogle af de spørgsmål som trænger sig på i forbindelse med Kongen af POP´s "død".

Jeg tror godt at jeg kan tillade mig at gå ud fra, at du lige nu er overvældet over bevisernes omfang og styrke, som har overbevist dig om at MJ stadig er i live.

Micheal Moore er citeret for at have sagt; "Jeg tror ikke på konspirationsteorier - bortset fra dem som er sande".

Med de ord, vil jeg gå ind og sætte en Helmut Lotti cd på...

Jeg er nemlig overbevist om, at den ellers nydelige herre gemmer frimurerbeskeder i sine tekster, og nu mangler jeg bare at knække den sindrige kode, der slører disse.

Så bliver ferien også brugt på noget fornuftigt.

Stay real!

Alan

4 kommentarer:

Klokken 12. juli 2009 kl. 19.44 , Blogger Aurelia sagde ...

Så VAR det ham jeg så nede på statoil

 
Klokken 12. juli 2009 kl. 21.24 , Blogger Cosmocph sagde ...

Jep, og nu skal du passe på, for MJ´s folk vil enten forgylde din tunge.... eller skære den ud!

Tag hjem til din mor, og luk ikke op for nogen!

 
Klokken 26. januar 2011 kl. 13.56 , Anonymous louise sagde ...

wow så var det ham der var inde fakta igår.
helt ærlig vor dum tror du jeg er:
1)han går et skridt ud og alle kan se det ham om han er forklædt eller ej.
2)hvordan vil du forklare hans spøgelse på neverland.
3)der er ikke nogen der kan leve uden kærlighed og han skal bruge nogen til at elske ham men han må jo ikke blive set.
4)jeg tror ikke at hans læge ville gå med til at ryge i fængsel barer fordig han vil spille død.
jeg siger ikke at jeg ikke tror på dig men det er måske lidt mærkelig.
og en ting til vis mj lever tror jeg ikke at mj`s folk vil lade dig skrive det der på nettet.
så fanget.

 
Klokken 26. januar 2011 kl. 15.51 , Blogger Cosmocph sagde ...

Præsenteret med så velformulerede og gennemtænkte argumenter, må jeg bøje mig i støvet og undskylde min uvidende skriblerier - Undskyld!

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start