lørdag den 13. juni 2009

Jeg vil gerne....

Imponerende smidighed, men var det virkeligt stedet du ville placere dit ansigt, hvis du tænker nærmere efter?

"Mennesker er mærkelige. Tro mig på mit ord - jeg ved det. Jeg tilhører selv en fjern variant af stammen", Dan Turell.

Nu er dette indlæg ikke en hyldest til vores egen onkel Danny, som kunne en masse med ord og bla. fik os til at ihukomme, at vi skal holde af hverdagen...

"Så hvad omhandler det så, fætter Cosmo?", spørger du med store, våde forventningsfulde hundeøjne, imens du slikker dig lystigt om munden...

Sådan tager det sig ihvertfald ud i min fantasi, og I behøver ikke at rive mig ud af tanken, tak;-)

"Tja. lad os se engang", siger jeg, stadig i mine våde drømme, og imens jeg holder en kunstpause, sætter jeg min pegefinger mod mine læber, for den måde at prøve fremstå en anelse intellektuel.


Det mislykkes selvfølgelig, og kort tid efter skal I, mine kære læsere, jumpstarte mig igang igen, med at erindre mig om indlæggets titel "Jeg vil gerne".

"Åh ja siger jeg", imens jeg klør mig i skridtet og nonchalant harker en snotklat op...

"Åh ja, jeg vil gerne...."


Være med til at passe på jorden; Derfor har jeg også kun én bil, og det er endda kun en 2,4 liters!

Behandle dyrene med respekt; Dem jeg møder frit i naturen, behøver ikke at frygte mig, men de dyr der er født til at dø for at ende på min tallerken, har jeg intet forhold til, og derfor ingen skrupler overfor. "Come to pappa!"

Betale enhver sit; Med det for øje er det måske ikke helt fair at se brændte dvd´er, men jeg låner dem bare, og da jeg ikke downloader noget, er jeg jo så ren som nyfalden sne. Hvordan var det at den gik, noget med at hæleren er lige så slem som...?

Vise solidaritet; Bare det ikke kommer til at koste noget. Kan det begrænses til noget med en underskrift, eller et klik med musen for at joine en støttegruppe, er jeg på.

Udvise socialt ansvar; Derfor betaler jeg også min skat med glæ... Derfor betaler jeg også min skat med glæ... Nej, det kan jeg ikke få mig selv til at skrive, men jeg betaler min andel af skat i ro, især den del hvor det alligevel ikke er mig muligt at snyde.


Undlade at lade mig gå på af småting; Med mindre at der én der springer over køen i Netto, det p.... mig for vildt af, og så kan det f..... ikke nytte noget, at... Se, nu har jeg glemt hvad dette punkt omhandlede.

Finde mit livs sande værdier; Det er nok dette indlægs letteste punkt. Det gælder jo blot om at lave så meget kasse, og så derefter shoppe de sande værdier i stor stil. Så bliver det ikke lettere.


Respektere andres meninger; Jeg har intet problem med at respektere at andre ikke er knivskarp som jeg er... men fordi jeg samtidig er så hamrende empatisk, kan jeg ikke undgå at føle medlidenhed for staklerne. Hvis du mener at have lagt mærke til at min tegnsætning og retsstavning er lidt ude af trit, og mine indlæg oftest er mildest talt dødssyge, er det bare fordi er enfoldig og ikke ville kunne genkende genialitet, om du så faldt og slog hovedet ned i den - Øv bøv for dig!
Være rollemodel; Jeg skal jo vise pigerne hvordan livets ged skal barberes, og derfor smutter jeg ingen genveje - ja ok, jeg kunne jo vente med at spise min daglige feltration af chokolade til de sov, men på den anden side skal de jo ikke have en aaaaalt for perfekt far, da de unge knægte der skal konkurrere om deres gunst, kunne, i pigernes øjne, komme til at fremstå endnu mere umodne og uden klasse end de gør i forvejen. Med min nuværende opførsel bliver det vist aldrig et problem.

Holde på mine principper; Jeg beundrer principfaste mennesker og ser mig selv som en af slagsen. Jeg må dog indrømme, at jeg købte et par mælk fra Arla i dag, selvom jeg ikke kan døje firmaets (manglende) etiske overvejelser. Til mit forsvar skal lige siges, at der kun var letmælk fra andre firmaer, og da jeg helst drikker skummetmælk så jeg ingen anden udvej, end at bøje det princip en anelse.

Være ligeglad med penge; Penge er ligegyldige bare man har sit strålende humør og gode helbred. Mit humør har det dog med at stige propertionalt med min likviditet.


Vi vil så mange ting, især når vi skal være politisk korrekte, og det er da en rar tanke at ville være et bedre menneske og passe på vores smukke planet.

Kan vi ikke bare enes om, at feje foran egen dør først...

Jeg kan nemlig blive en anelse træt af pegefingre, der glemmer hvad de laver med deres tommelfingre, imens de har travlt med at løfte førstnævnte overfor andre.

Derfor må jeg hellere stoppe inden jeg falder for samme fristelse..

Jeg vil derimod gerne... ønske jer en dejlig aften


Alan

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start