mandag den 19. oktober 2009

Færdigheder

Hold den lige kørende imens jeg smutter på toilettet, Julietta...



En af de ting, som imponerer mig allermest, er andre menneskers færdigheder.

Selvom, eller måske netop fordi, jeg ikke selv besiddder nogle nævneværdige af slagsen, er jeg tit at finde med åben munden og polypper, når mennesker fremviser noget som de mestrer.

Så er jeg at finde med et kæmpe WOW, skrevet med tolv tommer bogstaver, henover mit åbne ansigt.

Det er ikke så vigtigt, om det er perlepåsætning på tøj, spillen på redekam eller kaktusbalancering.

De ovenstående, er alle eksempler på færdigheder, som står meget højt på min færdighedsønskeliste, men også ting som slet ikke oser af samme coolnessfaktor, kan jeg blive opslugt af se blive udført.
Det er måske slet ikke i virkeligheden, færdigheden det drejer sig om, men mere det, at et menneske har sat sig i hovedet, at noget var værd at bruge x antal timer på at perfektionere. Og så har gjort det!

Det vi ser, er således et bevis på menneskets vilje og illustrerer, at når vi sætter os noget for, er næsten alt muligt.

Det er nok derfor at det rører mig...

Der er nemlig noget stort over at se et sind i bevægelse...
Piet Hein udtrykte det således; Kunst, er det der er svært.... Var det let var det jo ingen kunst.

Hvad skal der bringes ind i overvejelserne for at nå målet så let og ubesværet som overhovedet muligt?

Her skal jeg måske lige nævne, at målet for os mænd altid er at få.... hvordan kan jeg udtrykke dette på en pæn måde? Hmm.. at få fisse.
Og netop fordi vi er mænd, søger vi altid at springe over hvor gærdet er lavest.

Så hvordan kan du ose af udviklet talantmasse, uden at bruge flere timer på at opnå en given færdighed?

Her på Cosmo´s blog iler vi discountfærdighedsfeinschekere til undsætning med denne lille guide...



  • Vælg din færdighed med omhu. Her er kunsten at vælge noget, der ser sværere ud end det i virkeligheden er. Hvad kunne det være spørger du? Og det ville jeg da gerne svare på... hvis jeg ellers lige kunne finde på noget. En idé kunne dog være at øve sig på noget, som ingen andre enten ikke gider at bruge tid på, eller er bange for at prøve. Noget der involverer højder, fart eller klamme dyr - gerne kombineret.
  • Drop preframing. Lad endelig være med at hive kvinder i ærmet for at fortælle dem, at du nu skal til at udføre et trick. Det holdt vi op med da vi var børn, især fordi vi opdagede at vores forældre hurtigt blev trætte af "se mig, se mig" konceptet, og det endte med at virke omvendt. Når du bliver dygtig kan du ligefrem vente med at blære dig til et øjeblik hvor hun iagttager dig i, hvad hun tror er, det skjulte.
  • Vær casual i din performance. Ligesom det er cool ikke at henlede opmærksomheden på din færdighed, vil det ligeledes være et plus hvis du udfører dit trick, uden at det ser ud som om at du skal koncentrere dig om det. Det kan kaldes skødesløs elegance og det er ofte.. tja som ordet også antyder, elegant.
  • Tag ydmygt imod komplimenter. Prøv at tage imod komplimenter på en måde, der gør afsenderen godt tilpas. Husk, at din færdighed kun er en indgangsvinklel til at vække hendes interesse. Herfra er det så, at du skal flashe din personlighed i en sådan grad, at hun, på et senere (helst snarest) tidspunkt, vil tage hele klokkeværket i munden og endda smile samtidigt. Jep, det er en syg verden.
  • Fortæl en historie. Nogle af dine tricks kan ved lidt omtanke også pirre kvinders nysgerrighed, og på den måde få din person til at virke mere spændende. Det har langt de fleste af os mænd brug for, da kvinder oftest hurtigt spotter hvor røvsyge vi er i virkeligheden. Har du f.eks. lært at balancere en badebold på næsen, kan du krydre din act med en historie om, at du lærte nummeret da du var chefdelfintræner i Seaworld i San Diego. Alle kvinder elsker delfiner, og de vil sidde klistret op ad dig, imens du fortæller om dine sjælelige oplevelser med disse elskelige, smukke og intelligente dyr. Husk lige at se et Discoveryprogram om delfiner, så du kan kaste lidt trivia i grams foran dit potentielle krammedyr.
  • Lok med mere. Mer´vil ha´mer´, og derfor kan du med fordel kaste lidt forventningsguf i hendes retning. Hvis du kan efterlade et indtryk af, at du er dygtig til at fremtrylle penge og Guccitasker, har du helt sikkert et kæmpe plus hos en stor del af den kvindelige befolkningsgruppe.
  • Få kontakt. Har du en fast kæreste er dette punkt overflødigt, da du forhåbenlig allerede har hendes telefonnummer og adresse. Har du ikke fået det hevet ud af hende, er det måske et lille vink om, at hun ikke tillægger jeres forhold den helt store betydning. Hvis jeg havde en femmer for hver gang en kvinde havde grinet af mig, når jeg bad om deres telefonnummer efter sex, havde jeg været... Nå ja, sådan er der jo så meget. Bed om hendes nummer og husk at et nummer i kassen, får dig til at glemme alle de hundredevis af rungende nej udmeldinger - med mindre at nummeret du får lokket ud af hende, er til det lokale renseri. Den slags misforståelser skal du forøvrigt ikke lade dig slå ud af. Det er sikkert bare en fejl, og du kan bare begynde at bytte om på numrene indtil du rammer det rigtige.
  • Hold interessen. Nu har du fanget hende ind, og da din madding sikkert har været fuld af falske præmisser, er du nu i fuld gang med at træde vande, for at forhindre hende i at opdage, at hun er blevet taget grundigt ved næsen. Hvad end du gør, skal du altid huske at holde dine færdigheder ved lige... Du ved jo aldrig hvornår du står og får brug for dem igen.


Den hedengangne original Jens Jørgen Thorsen, er blevet citeret for at have sagt; "Jeg maler for at få fisse!", og han var en ærlig mand den gode JJT.

Når jeg ser tilbage på alle de færdigheder, jeg igennem tiderne har forsøgt at tillære mig, har motivationen også altid stammet fra et af de mest primitive behov.

Da jeg startede med dette indlæg, var det slet ikke meningen at vi skulle ende i 6666 Fisselund, men hvad hjertet er fuldt af, løber bloggen som bekendt over med.

Hvis der er læsere med gode idéer til små lettillærte færdigheder med wow effekt, er I særdeles velkomne til at skrive, da jeg har brug for lidt kreativitet for at holde Kristina til ilden (og det der er værre).

Nos vemos (Vi ses)

Alan

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start