onsdag den 11. november 2009

10 grunde til at forblive single


Jeg har haft en del om ørerne her på det sidste, og jeg må indrømme at min skrivelyst pt. ikke er helt i top.

Derfor tyer jeg til endnu et discountblogindlæg, som nu efterhånden udgør henved 95% af alle indlæggene.
Som altid, når jeg er på udkig efter noget lettilgængeligt, søger jeg efter tekster skrevet af kvinder der er helt ude i skoven, og dem er der mange af - tro mig!

Er du mand, undrer du dig over at jeg blev nødt til at uddybe den foregående sætning.

Følgende tekst fandt jeg på forsiden af MSN og skal åbenbart lokke singler til at melde sig til Match.com i jagten på den store kærlighed.

Om kvinder falder for den slags skal jeg lade være usagt, men jeg har en idé om at de fleste af os mænd kan gennemskue følgende slags pludderpladder;





10 grunde til ikke at være single denne jul
Af Jane Hoskyn





Leder du efter kærlighed? Tilmeld dig nu og mød lokale singler online

1. Kys og kram er varme – det er december ikke. Så hvis vi ikke har en fast kæreste, er der ingen kys og kram? Jeg har en nyhed til dig Jane Hoskyn. Her i det nye årtusinde, kan vi kysse... ja vi kan endda dyrke sex uden at være troskabsforlovet - hvad siger du så? Forøvrigt får vi mænd oftere kys der hvor det rigtigt varmer, når vi ikke er kørt fast i et rutine forhold. Tag den og fest!

2. Misteltenen er den mest deprimerende ting i verden, hvis du ikke har en du elsker at kysse under den (din brunstige chef til julefrokosten tæller ikke med - især hvis han er iført et julemandsskæg). Mistelten? What? Hvor fanden har de gravet dig op henne?Jeg husker svagt at vi havde en mistelten hængende da jeg var barn, og min mor løb rundt efter min far, der ligesom alle andre mænd syntes at konceptet var latterligt. I dag er der måske en kvinde med linje 3 humor, der vil prøve den slags, og vi andre vil undre os over, hvordan der er kommet bredbladet dild med betændte vorter i dørkarmen.

3. At købe gaver til en du elsker, er en af livets fornøjelser - især når man ved, hvor meget de vil holde af din gavmildhed. Men brug nu ikke for meget på gaven, fordi det kan føre til en ubekvemmelig situation, hvis din elskede har brugt betydeligt mindre på deres gave til dig. Det er ikke fordi du er materialistisk orienteret - det er blot fordi det er temmelig pinligt. Hvis du er i tvivl om, hvad du skal købe, så fokusér på noget som er billigt (men ikke så billigt, at du virker som en gammel gnier), men originalt. Ja, det er ikke let, men det er vigtigt! Jeg indrømmer at jeg ikke gad at læse det hele, da det hurtigt stod mig klart, at det var så meget lettere slet ikke at have en kæreste at købe en gave til. Når vi mænd spiller strategispil, gør vi det på PS3 eller pc, og så hedder det World of warcraft, Red alert 3 eller Civilization, og ikke "Parforhold på prøve".
3. At få gaver fra en du elsker, eller er interesseret i, er ligeledes en utrolig dejlig oplevelse. Det er selvfølgelig medmindre, den anden person har brugt betydeligt mindre end du har (se ovenfor), eller hvis gaverne er så malplacerede, at det gør, at du spekulerer på, om de nogensinde har lyttet til et ord, du har sagt. Hun bliver ved!

4. I kan rejse til varmere himmelstrøg og helt undslippe julen til fordel for cocktails på stranden. Vinter? Hvilken vinter? Tænk tilbage på din sidste ferie... Hvor mange cocktails var det lige, at du tyllede på stranden? Det er også bemærkelsesværdigt, at det tilsyneladende ikke er muligt at tage dine venner eller løse forhold med til "de varmere himmelstrøg", som det kaldtes i 90´erne - altså 1890´erne. Velskrevet tekst? Hvilken velskrevet tekst?

5. Flirt og kram juleaften er mindre fedende og muligvis endda mere behageligt end, at sidde og fylde hovedet med pølser og flæsk. Flirt og kram 1. juledag er mindre fedende og muligvis endda mere behageligt end, at sidde og fylde hovedet med pølser og flæsk. Flirt og kram 2. juledag er mere… Lad mig lige se om jeg har forstået det rigtigt... Enten er man i fast parforhold, ellers skal man tvinges til, og jeg citerer, " at sidde og fylde hovedet med pølser og flæsk".

6. Champagne smager betydeligt bedre, når du deler den med en person, du er tiltrukket af. Og det drikker vi jo konstant, hvorefter vi hopper på et fly og spiser lidt gourmetmad på en lille hyggelig restaurant i Paris- så er den formiddag også gået..
7. Kærlighedsfeberen der raser i din hjerne og krop, er det tætteste du nogensinde kommer til den spænding, du følte ved juletid, da du var blot seks år gammel. Lad os nu lige være ærlige her. Spænding i forbindelse med kvinder, ligger i om vi kan nedlægge dem. Herefter kan det blive dejligt og endda lykkeligt, men spændende - N O P E!
8. Spøg og skæmt undertøj er temmelig meningsløst, hvis du ikke har nogen at vise det til - katten tæller ikke, og det gør julemanden heller ikke. Pssst.... Kom lige herover Jane Hoskyn.... Du er sikkert selv i fast forhold og har, efter din skrivestil og argumenter i denne guide, været det de sidste 50 år. Derfor har jeg prøvet at være omsorgsfuld og empatisk i min kommentarer, men spøg og skæmt undertøj? Katte? Julemænd? Jane - din guide stinker værre end gårdsdagens bleer!

9. Scrabble er ikke det samme, når det spilles alene. Scrabble er ikke det samme ligemeget hvem du spiller det med! Jeg kommer til at tænke på en historie jeg har hørt. Engang I 90´erne var Michael Falch,(lettere kikset musiker), efter sigende på samme færge som CV Jørgensen. Michael Falch, der åbenbart fejlagtigt troede, at han var et respekteret medlem af den danske musikscene, gik over til gode gamle CV, der var i gang med at læse en avis, og spurgte om de måske ikke skulle lave noget musik sammen en dag. Hvorefter CV Jørgensen, uden at se op, tørt bemærkede; "Den dag kan jeg ikke". Sådan har jeg det også med Scrabble!

10. At rydde op efter festen, er mindre hårdt arbejde, når du gør det sammen med en du holder af - især hvis denne person er så betaget af dig, at de gør alt arbejdet, mens du ligger i badet med resten af champagnen fra aftenen før. Hvis du er single, er det slet ikke dig der har holdt festen, hvilket betyder at du kan bruge den næste dag på noget så fornuftigt, som at spille playstation med vennerne. Har du for øvrigt spillet dine kort rigtigt den foregående aften, er du sikkert på vej til at liste ud af døren, dog, for at forhindre grimme flashbacks, uden at kaste et blik på den strandede hval, du endte med at tage hjem med. Prøv lige at læse teksten igen.... Først taler hun om at gøre tingene sammen, hvorefter hun kører unddragerstilen og lader sin stakkels fyr om det hele. På den anden side... falder han for det tricks, er han alligevel selv ude om det.. Hvem sagde vatarm? Lad os lige se hvordan dette punkt ville tage sig ud, hvis en mandlig Jane Hoskin havde skrevet det; At dyrke rå og beskidt sex, er pikkefedt, når du gør det sammen med en du holder af - især hvis denne kvinde er så naiv, at hun lader dig tage i byen og komme hjem kl 13 næste dag. Så er hun iørigt velkommen til at slænge sig i badet med resten af champagnen fra jeres middag aftenen før.



Men der er dog én god grund til at være single i julen: ingen svigerforældre! Er det ikke ligemeget med dem? I Jane´s verden er de jo, som det kærestepar de er, alligevel rejst til varmere himmelstrøg, hvor de spiller scrabble og mæsker sig i champagne, når de ikke lige er ude at shoppe velafbalancerede gaver til hinanden - Åh, kærlighed har ingen alder.
Glædelig jul alle sammen! Og god røv!

Tilmeld dig nu og mød singler i nærheden af dig! Prøv at lade være!
Jane Hoskyn
Cosmocph

5 kommentarer:

Klokken 12. november 2009 kl. 12.09 , Blogger Aurelia sagde ...

Hun er sgu da træls at høre på.
Jeg kan i øvrigt ikke se problemet med svigerforældre. Mine køber røvdyre gaver til mig hver jul :D

(Hvem spiser pølser juleaften?)

 
Klokken 12. november 2009 kl. 15.02 , Blogger Cosmocph sagde ...

Lige præcis:-)

Mine svigerforældre er også cool, dog er det vores første jul, så glæder mig til at se gavestørrelsen;-) Nogle gode tips til hvordan jeg får de store?

 
Klokken 14. november 2009 kl. 15.48 , Anonymous Jan sagde ...

Fedt indlæg :)

Det er da en ordenligt omgang blabla, hun fyrer af dér.

 
Klokken 14. november 2009 kl. 19.03 , Blogger Cosmocph sagde ...

Ja hun er ikke helt rask den kjære Jane;-)

 
Klokken 8. december 2009 kl. 02.59 , Anonymous Anonym sagde ...

Tak for en interessant blog

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start