torsdag den 26. november 2009

Mainstream




Flyder med strømmen
mobilen er Nokia
chokoladen er Marabou
og støvlerne fra Timberland
frugten er æble
posen fra Netto
og nøglerne i bundt
uret på venstre hånd
afspejler overskud




stikker ikke dybere
går ikke bagom
tiden er knap
alt er målet
og intet kan undværes
fladskærmen er stor
malingen hvid
arbejdet gerne sort
og drømmen BMW
med læder naturligvis




er så almindelig
at det næsten bliver uniqt
og jeg er bevidst om det
accepterer det
vælger bare til eller fra
af det der ligger lige for
måske jeg ikke ved bedre
har måske ikke tid til den tid
fordybelse tager




måske mere overfladisk
end først antaget
kigger andre over skulderen
opdager ingen nye kontinenter
tager ingen føring
følger feltet
ligger trygt på hjul
reproducerer, duplikerer
aber efter




film er Hollywood
snacks er chips
skraldeposen er under vasken
dér hvor jeg kan lide den
eller dér hvor andre før mig
fandt på at placere den
valg så kopierede
at de var blevet knust
under damptromle i Thailand




Cola er Pepsi
mælken er skummet
og kaffen latte
tager ingen chancer
litteratur er Stieg Larsson
Anders Mattesen er humor
Magi er Copperfield
Ipod er fra Apple
og stolen kaldes ægget



ferie er charter
Møllehave filosoffen
bukserne jeans
og sengen fra Ikea
betaling er kort
koden firechiffret
og glemmer den ofte
huset er parcel
med Weber i haven



valg giver fravalg
imens tiden flyver
dagen er 24
ugen er 7
viden er sexet
og indsigt er konge
lykke er målet
glæden og smilet på læben
er dog helt min egen

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start