tirsdag den 4. marts 2008

Springtur

Jeg vågnede brat op forleden morgen og sekundet efter mine øjne instinktivt åbnede sig, var jeg fuldstændig klar over hvad den lyd betød....

Et hurtigt blik på i pod clockradioens display fortalte mig, at klokken var 05.03 og at der således ville være godt 3 timer til min mobils alarmfunktion ville erklære mit 30 minutter lange snoozeprogram for værende skudt igang.

I løbet af et kort øjeblik var jeg ude i bryggerset, hvor mine døtres 2 kaniner holder til og ganske rigtigt var de små djævle på springtur igen. Annabell´s den sorte stod lige foran døren og da den tøvede et sekund, havde jeg i et snuptag fat i nakken på den og fået den tilbage i buret.

" One down one to go" replicerede jeg manisk, mens mine fødder prøvede at styre uden om de varme sorte kugler, der lå spredt over det meste af gulvet.

Anastasia´s brune havde klemt sig ind bag vaskesøjlen og nu lå den og stirrede op på mig med dens glaskuglelignende øjne.

En høj metallisk banken og fik mig til at vende mig om.... Den sorte havde sat tænderne i buret og begyndte nu et aggressivt udbrudsforsøg, hvor den på nærmest surrealistisk vis sprang frem og tilbage, for at få siden på buret åbnet. Da den opdagede mig holdt den straks inde og jeg fik faktisk det indtryk, at kræet prøvede at spille uskyldig....

" Stands ulykken" rungede i mit hovede (et levn fra skoletidens 1. hjælp), men da jeg nu kunne høre, at den brune var i gang med at gnave i panelerne, blev det til et vurderingsspørgsmål omkring rækkefølge.

Jeg besluttede mig for at prøve, at finde noget snor eller lignende til at surre buret sammen med, men hver gang jeg forlod bryggerset, startede den sorte desperat at prøve at bryde ud.

" Så stopper du!" hørte jeg mig selv råbe igen og igen, mens jeg panisk løb frem og tilbage mellem buret og div køkkenskuffer, for at finde noget snor.

Efter at have rodet det meste af huset igennem, fandt jeg nogle af pigernes stjernekastere hengemt i et hjørne af stuen. Jeg løb tilbage og bøjede stjernekasterne ( som består af ståltråd ) rundt om siderne på buret, imens jeg slog min onde latter op og gnækkede, at så ku´de sgu´ lære det!!!

Efter en kort kamp med den brune, fik jeg den venligt men bestemt, også sat den tilbage i buret.
Nu da etableringen af max security afdelingen var vel overstået og springkaninerne var interneret, kunne jeg krybe til køjs igen og sove de retfærdiges søvn.....

Da Annabell spurgte mig et par dage efter om, som hun formulerede det " At hvis kaninerne skulle gå hen at dø, og guderne måtte forbyde det, ville være muligt at de fik nogle andre kæledyr", tog jeg det som en kærkommen lejlighed til, at tale lidt med pigerne omkring hvorvidt vores pelsede venner havde en fremtid i vores hjem.....

De bliver hentet på lørdag af et yngre par, som jeg ved hjælp af én del salgsteknik og anden del kontanter, fik til at indse, at de ikke kunne leve uden;-)

Alan

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start