tirsdag den 1. april 2008

Alle konspirationers moder

Landede amerikanerne på månen hin juli måned det herrens år 1969? Crashlandede et ekstraterrestrisk fartøj i Roswell1947 og lagde regeringen et røgslør, mens de i dybeste hemmelighed undersøgte de fremmede væsner og deres( åbenbart ikke helt fejlfrie) teknologi?

Var Lee Harvey Oswald ene skytte, eller var der et komplot mod John F. Kennedy og blev Marilyn Monroe myrdet pga
sit forhold til selv samme præsident?

Interessante spørgsmål som, for mig at se, dog kun er et lettere udpluk af de konspirationer som ligger lige for, dersom du åbner øjnene og kradser lidt i den polerede overflade, der er skabt af de sande magthavere....

Her vil jeg gennemgå nogle af de, efter min mening, vigtige konspirationer, som har deres rødder her i Danmark...

  • Bag sitet " Scor" står kyniske medicinalvirksomheder, der lukrerer på salget af kønssygdomsmedicin. I klassikeren " The kid" fra 1921 spiller Charlie Chaplin en glarmester, der får sit plejebarn til at smadre ruder i forretningsfremmende øjemed. Her ser vi så tricket taget skridtet videre, da "Scor" endda tager penge for deres ydelser. Det er en win/win situation og således kun et enkelt win, fra at være helt oppe i Kinderæg´s klassen.

  • Lottotallene er fixede. Denne her er faktisk min mors.... Hun er overbevist om, at der er fusket med tallene, således at alle hendes tal aldrig kan komme ud på samme tid. Det er derfor, på trods af at hun er synsk, at hun aldrig har mere end 4 rigtige. Jeg har prøvet at overtale hende til at vælge andre tal, få venner til at spille hendes kuponer, men hun er overbevist om at det er nyttesløst. Derfor dette lille opråb. Kære Danske spil, jeg ved ikke hvorfor i er efter min mor, men det er usselt ikke lade hende vinde de store præmier. Jeg har nøje gennemlæst jeres regler og der står ingen steder at synske personer ikke må spille, ikke engang med småt. Jeg ved ikke hvordan i gør, men det er på tide at stoppe dette snyderi og lade ret være ret!
  • Dirch Passer fakede sin død. Da Dirch i 1980 faldt om på scenen, var det direkte inspireret af fupnummeret med Elvis´s "død" 3 år før. Dirch var, ligesom Elvis, træt af fanhysteriet og ønskede et roligt liv, hvor han kunne handle ind i den lokale Brugs, uden konstant at skulle høre en eller anden båtnakke, skråle " OP OG DÅÅÅÅÅÅÅ" hver gang han var blevet spottet. Et ukonfirmeret rygte går på, at Elvis og Dirch skulle have planlagt at løbe væk sammen og nu lever i et ikke registreret partnerskab på en plantage i Tanzania...

  • Per Hækkerup blev bestukket af den Norske stat i 1963. Da Per Hækkerup skulle forhandle med den norske stat, om deling af Nordsøen med henblik på olieudvinding, var han ifølge en myte, så beruset at han slet ikke forstod, hvad hele sagen drejede sig om. Derved havde de norske forhandlere let spil, til at franarre os den del af Nordsøen, der senere blev kendt som Ekofisk og som siden 1969 har indbragt Nordmændene et 4 cifret milliardbeløb. Imidlertid, er jeg overbevist om, at selvom Hr Hækkerup var kendt for at kigge dybt i flasken, blev der lavet en " lokumsaftale" der sikrede Hækkerup slægten økonomisk i de kommende tusinde generationer.

  • Prins Henrik blev påtvunget det Danske kongehus. "Find Holger" er en børnebog, der skal skærpe børnenes iagttagelsesevne, ved at spotte " Holger" i sin rød/hvid stribede pullover, mellem en masse andre figurer, der minder om ham til forveksling. Ser man på et billede af den danske kongefamilie, er det uhyggeligt let at se hvem der skiller sig ud. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, af hvilke grunde vi nu her i Danmark sidder tilbage med "Sorteper", men mit gæt må være, at vi på et tidspunkt i historien har trådt Frankrig så meget over tæerne, at vi, for at sone vores brøde, måtte agere værested for nogle af deres utålelige elementer.

  • Linje 3 havde en klemme på DR´s tidligere generaldirektør Christian S. Nissen. Spørg dig selv hvorfor DR, blev ved med at købe Linje 3´s talentløse shows i en, hvad det for os seere i hvertfald føltes som, uendelighed. Jeg er overbevist om at ingredienserne i den cocktail er et sammensurium af; Preben Christensen, en fetishfest og et par velplacerede kameraer. Kenneth Plummer satte sig efter et par hurtige skandaler, især budgetoverskridelsen vedr. den nye DR by i Ørestaden på 60 % eller 1.7 milliarder gode danske kr, i en situation hvor han ville være næsten umulig at afpresse, og som følge deraf gik Linje 3 endelig hver til sit.

  • " Bakken" er en del " The ugly triangle" Der sker mystiske ting derude i dyrehaven.... Prøv selv at lægge mærke til, hvad der sker når folk ( incl dig og dit følge) går ind gennem porten til Bakken. Alle bliver ca. 20% mere utjekkede og selv ellers noble mennesker får et uafrysteligt gøglerskær over sig. Folk som Johnny Madsen, Kim Larsen samt Sussi og Leo, er så vidt vides undtaget, da der trods alt er grænser for dårlig smag...

  • Mejerigiganten Arla stod bag 11 sep. Hvis man omskriver bogstaverne i ordet "Arla" i forhold til alfabetet, ender man op med 118121.... Herefter er det indlysende at " Arla" er et slet skjult "anagram" for terrorangrebene, som Arla havde håbet ville sætte 3. verdenskrig igang, i og med (11) (8+1) (2+1), giver 11/9-3. Det forklarer også selv samme koncerns leflen for de arabiske lande under d.1 Muhammed krise. Ingen sjove idéer Arla... Jeg ligger inde med flere beviser, som i tilfælde af min pludselige død, vil blive videresendt til landets største aviser, samt offentlige anklagere o.m.a.


Konspirationsteorier bliver vækket til live, når en faktisk hændelse er så uforklarlig, at der må stikke noget under.

Herefter kan spørgsmål som; "Hvem kan have gavn af denne begivenhed?", hvem har mulighederne for at udføre den og samtidig slippe godt afsted med at kaste skylden på andre?", hjælpe med, hvor vi skal rette blikket hen for at finde svaret.

Jeg er overbevist om at vi alle har funderet over, om det er rumvæsner der bortfører den ene sok, der altid mangler efter vask og om isåfald regeringen bytter med de højteknologiske opfindelser, der bliver solgt via Tv shop.

Husk, at selvom du er paranoid, betyder det ikke, at de ikke er efter dig!

Skrevet fra et, af redaktionen, kendt skjulested...

112114

1 kommentarer:

Klokken 10. april 2008 kl. 18.55 , Anonymous Anonym sagde ...

Hej A.

Dine konspirationstanker fortjener et par ord med på vejen.

Jeg er specielt fascineret af din teori omkring H.K.H. prins Henrik.

H.K.H. er :"a riddle, wrapped in a mystery inside an enigma" som Churchill sagde (godt nok i en anden forbindelse - han kendte ikke H.K.H.). For mig at se er H.K.H. ikke nødvendigvis en del af en konspiration, men mere simpelt blot en gåde: hvem er han og hvad laver han her? Jeg har tidligere været inde på, at der var ledig plads på frimærkerne ved siden af M.II, men det er nok kun en del af forklaringen. En anden forklaring kunne være, at dansk sejlsport stod lidt i stampe sidst i tredserne, og der var brug for noget inspiration ude fra. Også her tror jeg at vi kun er inde på en del af forklaringen.

Jeg tror nok mest på, at det er Ordenskapitlet der fik den ide, at hvis Kapitlet skulle have nogen som helst chance for at overleve i det 20. århundrede, havde man brug for en galionsfigur, der lige som kunne reklamere lidt for varerne.

Så på samme måde som der køres cykelløb med reklamer på trøjerne, har Ordenskapitlet indgået aftale med H.K.H.

Læg mærke til,at H.K.H. om jeg så må sige er vokset med opgaven - hvorved der i sagens natur også er blevet mere plads til nye ordener i takt med at Ordenskapitlet udvidede sortimentet.

Såvidt jeg ved, mangler H.K.H. kun at redde en person fra at drukne - så får han Carnegie medaljen - den eneste i samlingen han mangler - måske lige bortset fra Dansk Sprognævns Æresmedalje - men den uddeles nu også meget sjældent.

Så beklager Alan - jeg tror der er en mere jordnær forklaring - det hele handler om bevarelse af privilegier. Jeg vil slutte mit indlæg med at citere en nærtstående person:

GUD BEVARE DANMARK.

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start