tirsdag den 1. april 2008

Giv mig én dag!!

Giv mig én dag, bare én dag
en dag til at vade henover andre menneskers følelser
en dag uden empati
uden forståelsen for det store billede
uden hensyntagen, uden samvittighed
og andre laster


giv mig arrogance på den fede måde
lad dem kalde mig hvad de vil
jeg vil henvise til janteloven
og de sure rønnebær
man sætter da ikke gud i fængsel


jeg vil stjæle den sorte hat
ride ind i byen
plyndre banken,
hive en skøge med overskrævs på hesten
og med rygende revolver ride ud af byen

jeg viI være unuanceret, usympatisk
giv mig et adjektiv
så skal jeg sætte et u foran
og vel at mærke leve op til det
det skal bare være min personlighed

ikke gennemtænkt
ikke vendt og drejet
bare følge mine instinkter
sætter lige et ur foran den der

vil brænde mine aftaler
ikke betale min gæld
lade folk vente
kunne smile, men gider ikke
vil tage mere end jeg giver

frembringe flere tårer end smil
det skal være MIG og mine behov
og jeg viI stadig sove godt om natten
beder ikke kræver!
jeg vil være den perfekte egoist
og man skal gøre det man er god til


askebægre og rygerum er for tøsedrenge
giv mig dén ene dag
til at vise vores hverdagsignoranter
og aftalebrydere's manglende klasse

giv mig afløb
bare én dag
uden fairplay
bare én dag
så er jeg tilbage på kontoret
i ved hvor jeg er
fjerner u' erne
bliver stabil
tilregnelig
måske endda til tider behagelig

nu, da er det skrevet ud
så drop bare den dag
og skriv mig op til en solskinsdag
med alle de mennesker jeg holder af
hvis det ikke er til for megen ulejlighed

1 kommentarer:

Klokken 29. maj 2008 kl. 01.18 , Blogger mary sagde ...

My god, your archiving skills are absolutely fantastic.

Oh wait, that's my archiving skills.

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start