mandag den 14. april 2008

Panik?!


"We are currently performing site maintenance Be cool - we'll be back 100% in a bit".

Det var de ord der sprang mig i møde, da jeg åbnede Youtube i morges og straks gled mine tanker tilbage til en morgen, for et par måneder siden.
Jeg havde lige børstet tænder og havde, imens computeren startede op, gjort den daglige dosis havregryn klar til indtagelse..

Så langt, så godt.....
Nu stod jeg så med skålen i den venstre hånd, mens jeg overværede den højre nærmest pr. refleks, danne ordene "Youtube", i Google startsidens browser.

Efter et hurtigt " log in", valgte jeg en af mine favoritter, som skulle skyde denne herlige morgen igang.

Jeg vendte mig om og slog tilfældigt op i et af mine astronomiske leksika, som den morgen lå fremme på køkkenbordet.

" Så er det dig, din store frække krabat af en planet, vi skal se på her til morgen" sagde jeg, da jeg erfarede at siden var slået op på min yndlingsplanet Jupiter.

Men der var noget galt, malurt i bægeret, something rotten in the state of Denmark...

Musikken var ikke startet og da jeg prøvede at starte sangen igen, poppede beskeden fra begyndelsen af dette indlæg, op som trold af en æske...

Prøvede forgæves igen og igen, og begyndte nu, som en anden alkoholiker låst inde i en helsekostforretning, at mærke panikkens klamme hånd på min skulder...

" Be cool, be cool!" grinede jeg manisk " Ingen musik og vær cool, det hænger sgu´da sammen som Prins Henrik og vellykket integration!"

Jeg prøvede at trykke hårdere på musen, (det er nemlig et meget rationelt trick, når det drejer sig om elektronik) for at tvinge sangen til at gå igang og kort tid efter flød " Feeling good" ud af højtalerne, igennem Michael Bublé´s silkebløde stemme....

Roen spredte sig i min krop og selv havregrynene smagte bedre end normalt...

Med et " You never know what you´ve got, till it´s gone" gik jeg smilende ud i den kolde regn på vej på arbejde;-)

Alan

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start