onsdag den 7. maj 2008

En neandertalermand i Dk.

Nationalmuseet flyttede deres neandertalerudstilling udendørs..


Vi har alle mennesker, vi, selvom vi kun kender dem fra medierne, ikke er så pjattede med...

Jeg havde for øvrigt aldrig troet, at jeg ville komme til at udgive et indlæg, med et billede som dette, men livet er som bekendt fyldt med overraskelser;-)

Hvis du har gættet på, at en af mine yndlingsaversioner er Carl Mar Møller, er du ikke helt galt afmarcheret...

Lad mig lige først gøre det klart, at jeg på ingen måde føler mig provokeret af den gode Carl Mar, dertil mangler han nemlig kant...

Hans drengerøvskurser, er da lidt sjove, sådan på den infantile måde...

Nu vil han tages seriøst og har meldt sig ind i Socialdemokratiet, hvor han efter sigende skulle drømme om en folketingspost...

Den sidste sætning, kunne jeg altså ikke skrive uden grine:-)

Jeg prøver til stadighed, så vidt muligt, at holde mine politiske holdninger ude fra denne blog, men lad mig lige indskyde, at fra mit ståsted ville det være en gevinst, hvis han kom ind;-)

Som altid når jeg blogger, tro det eller ej, søger jeg en del viden på nettet og jeg må indrømme at jeg blev meget overrasket, da jeg faldt over Carl Mar Møllers politiske blog.

Det er sjældent at jeg har grinet så meget, og jeg sidder med følelsen af om det er en joke. Jeg er stadig i tvivl, så når jeg efterfølgende i dette indlæg tager indlæggene alvorligt, er det bare for at spille med på legen...

Jeg startede med at læse den i aftes, og efterfølgende sad jeg og efterrationaliserede lidt...

Jeg kom frem til, at når jeg læser en tekst, vurderer jeg den udfra følgende kriterier;
  • Emne. Interesserer emnet mig, er det noget jeg umiddelbart kan forholde mig til? Er det måske et emne jeg har overset og kunne komme til at finde sjovt, spændende eller andet?
  • Indhold. I mine øjne, er det muligt at gøre selv de mest spændende emner dødkedelige, hvis indholdet er gråt og farveløst.
  • Holdninger. I de fleste tekster, vil forfatterens holdninger skinne igennem. I en politisk blog, er det selvfølgelig meningen at forfatteren tilkendegiver sine meninger. Dem kan man så være enige eller uenige i og det bringer os videre til næste punkt i kriterielisten, nemlig;
  • Argumentationer. Med mindre at holdninger, er nedgørende, arrogante eller direkte ubehagelige, er der frit slag fra min side, sålænge argumenterne er gennemtænkte og at holdningernes ejermand, ikke ser sine synspunkter, som absolutte sandheder.
  • Relevans. Er der en rød tråd? Hvad ønsker forfatteren at dele med mig og hvorfor skulle det interessere mig?
  • Formulering. Så er der sproget. Flyder det? Er der kælet for det, eller er det bare jabbet afsted, for at få det overstået...
  • Grammatik. Her kommer vi, for mit vedkommende, ind i et minefelt. Ja, ja mine kommaer er ikke altid 100 % i overensstemmelse med reglerne, men jeg henholder mig til, at jeg bruger pausesætningenskommaer og at jeg måske bare trækker vejret mere uregelmæssigt end andre.
  • Retsstavning. Her er en af mine ligtorne. At kunne stave, har intet med intelligens at gøre, men vil du tages alvorligt er stavefejl et, igen i mine øjne, meget dårligt signal at sende. Det viser, at du ikke har gidet at bruge tid på korrekturlæsning og slå evt. ord op, hvis stavemåde du er i tvivl om. Her vil jeg gerne, udenfor referat, komme med en lille bøn, fuldt op af et råd; Kan vi ikke respektere nutids r endelsen? Det skære(r) i mine øjne at se den slags!!! Er du i tvivl, prøv at bytte det aktuelle verbum ud med " spise", så står det meget tydeligt. På forhånd tak;-)

Jeg må indrømme, at jeg sjældent har set nogen, falde igennem på samtlige katagorier, men Carl Mar er enestående på alle planer. Er du i tvivl om, hvordan det ikke skal gøres, læs CMM´s blog, så er du godt på vej.

Det var så her, at jeg ville gå i gang med at pille hans indlæg fra hinanden, men jeg må indrømme at opgaven virker uoverskuelig...

Skal jeg gå igang med stavefejlene for hvert ca. 20. ord, manglende punktummer, kommaer, mellemrum, pludseligt afbrudte linjer eller hans springen frem og tilbage mellem nutid, datid og alt midt imellem?

Skulle jeg starte med hans holdninger og tynde argumenter, som jeg har svært ved at tage alvorligt..

Hvilket indlæg skulle jeg starte med? Det, hvor han taler om vold i hjemmet således;

Kvindens skyld i at manden bliver voldelig.1. Hun taler for meget om sig selv og spørger ikke nok til ham. 2. Hun afbryder ham når han taler i mere en et minut. 3. Hun er tit negativ og taler dårligt om andre eller samfundet 4. Hun spiller offer og det er kun de andres skyld (copypastet fra blog).

Godt Carl Mar. Hvis hun afbryder ham, eller ikke spørger hvordan han har det, er det hendes egen skyld når hun får lammetæv af sin mand. Som gode gamle Stewart Stardust yndede at sige; "Hun skal fandme ikke spørge hvad klokken er!".

Det, hvor han taler for at priserne på tobak og alkohol skal sættes i vejret ( er uhyggeligt nok enig på det punkt), men hvor hans konklusion er således;

"I Norge koster alkohol og tobak 40 % mere end i Danmark og det er der rigesteland i verden." (copypastet fra blog).

Eller dette som han har valgt at kalde " Dyre, madvare mindre fedme". Ved ikke om han hentyder at vi skal spise dyr eller han agiterer for at prisen skal hæves, men underholdende er det, når han forgæves forsøger, at stave sig igennem passager som denne;

"Havregrød med smør og rosiner er fantastisk sundt og meget billig.Håber Hvidt brød bliver dobbelt så dyrt fordi det giver kæmpe elskovs deller, hvor rugbrød er billigt og gør dig slank.Det vil sænke CO 2 udslippet meget hvis danskerne begyndte at spise grød, rugbrød, fisk og Danske æbler, fordi de så kunne nøjes med at spise det halve og tabe en masse kilo. Fedme, medføre lange dyre hospitals indlæggelser.Man kunne belønne fede mennesker økonomiske hvis de kan holde et stort vægttab" (copypastet fra blog).

Eller dette, som jeg her gengiver i sin fulde længde;

"TV 2 radio fik 5,6 % af lytterne, selvom der var rigtig erfarende værter somLars Danneskov. Det var nogle søde pussenutte programmer som mangledeprovokation, og samtaler om Tabu emner som f.eks.sex, bulimi, jalousi, hævntanker,hævnhandlinger, misundelse, selvmord, perversitet, parforholdskrige, uretfærdighedsamtaler med mennesker der lever i et psykisk helvede, fedme, impotens,massagepiger, SM, mord, rockere, Islam, hitz-bu-thair og mange flere alvorligeemner, som der kun bliver berørt overfladisk i medierne.Det kræver nogle studieværter som tør tale om de tabubelagte emner.HilsenCarl-Mar Møller" (copypastet fra blog).

Tilgiv os Carl, hvis vi bare indimellem har lyst til at høre en vittighed og lidt god musik. Du er selvfølgelig velkommen til at lave din egen "Satans radiostation", held og lykke med sponsorerne;-)

Dette indlæg er da særdeles velovervejet;.

"Jeg mener at 24 års reglen skal bevares men tilføjes undtagelser.24 års reglen skal ikke gælde for Danske statsborgere, men kun for dem der ikkehar opnået Dansk statsborgerskab. På den måde bevare man fordelene vedreglen, nemmelig tvangsægteskab.Fordelen ved undtagelsen er, at Danske statsborgere kan blive gift med personfra udlandet uden begrænsning, som også gør det nemmere at tiltrække arbejdskraft fra udlandet.HilsenCarl-Mar Møller " (copypastet fra blog).

Det er tankevækkende at Hr. Mar ikke er klar over, at langt de fleste arrangerede ægteskaber er med en 2. generationsindvandrer som den ene part. På Danmarks statistik kunne du have læst, at ca. 43 % af indvandrere og deres efterkommere har dansk statsborgerskab. Spørg dig selv, om det tal vil være højere eller lavere for personer, der rent faktisk er født her i landet...

Hvad med dette, som han kalder; "Bekæmpe CO 2 udslip er spild af tid"

"Langt det meste CO 2 udslip kommer fra Havet, dyrene og en mindre del fra mennesket.Uanset hvad vi gør så vil temperaturen stige og polerne vil smelte.Vi kan måske bremse udviklingen en smule med lovgivning, men det er spild af tid fordi der er problemer der er 100 gange større og som truer jorden.Aids, vira, folkesundhed, sult, krig, religion og tørke truer hver 4 menneske på Jordenlige nu og det kan vi gøre meget mere ved, hvis vi vil.Jeg tror at solens i perioder udstråler mere varme og det har påvirket Jordens temperatur i mange millioner år, så derfor gælder det om at prioterer ud fra de størsteproblemer vi har på Jorden. Hilsenwww.carl-mar.dk" (copypastet fra blog).

Det er rart at have en seriøs forsker som Carl Mar med på holdet, når vi nu taler om så betydningsfulde emner som global opvarmning m.m. Hvordan er det der siges... "Tro kan du gøre i kirken". Det gælder også for dig Kalle!

Sådan kunne jeg blive ved, der er masser af indlæg at tage fra, og det ene indlæg er hmm... mere alternativt begavet skrevet, end det næste.

Når jeg nu har så travlt, med at understrege at det er copypastet fra Carl Mar´s blog, er det ikke fordi jeg er bange for misbrug af rettigheder, men udelukkende fordi jeg på INGEN måde, vil mistænkes for at kunne have skrevet den slags!

Carl Mar, jeg vil herfra redaktionen, gerne ønske dig held lykke på din vej til folketinget, tro mig.... Det får du brug for!

Alan

2 kommentarer:

Klokken 19. september 2010 kl. 15.04 , Blogger peterfirefly sagde ...

"Retsstavning. Her er en af mine ligtorne. At kunne stave, har intet med intelligens at gøre, men vil du tages alvorligt er stavefejl et, igen i mine øjne, meget dårligt signal at sende."

Ja, stavningen i Svenborg Byret har også altid irriteret mig.

Prøv med et s mindre... ;)

 
Klokken 19. september 2010 kl. 16.22 , Blogger Cosmocph sagde ...

He he, det var en smutter af de helt grimme... Det er vist (uden d) noget med sten og glashus...

Uheldigt at jeg ikke selv fangede den tastefejl, men så pinligt at det ender med at blive ganske morsomt..

Jeg takker for opmærksomheden Peter, og lader selvfølgelig fejlen stå, da din kommentar ellers ikke ville give mening;-)

Thi kendes for ret..

Stay tuned

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start