tirsdag den 14. april 2009

Undtagelsestilstand

1, 2, 3, 4, 5, 6, fuck... vi er for mange... Jørgen, du må gå tilbage konen!




Så er den gal i Bangkok... Folkemængden er i oprør og Thailands premierminister Samak Sundaravej, har givet hærchefen general Anupong Paojinda beføjelser til at kunne opløse forsamlinger på flere end fem personer...

Fem personer... Det kan unægteligt komme til at skabe nogle problemer i en by med mere end seks millioner mennesker, men selv i et lille land som Danmark kunne en sådan regel have sine ulemper...



  • Sport. Lad mig lige se engang. Badminton; tjek, Bordtennis; tjek, Stangtennis; tjek, vandpolo; nope, beachvolley; tjek, fodbold; nope, bordfodbold; tjek, spinning.. små hold; tjek!. For alle sportsgrene gælder det naturligvis, at mængden af tilskuere vil være begrænset... enten det, ellers skal de bare stå meget spredt.

  • Fester. Hvis du mener at en fest som absolut minimum skal have en bartender, udsmider, dj og garderobepige, vil der være plads til.... tja, kun dig selv. Inviterer du bare én til, risikerer du at forsamlingen bliver lukket og så er festen slut som man siger.

  • Bestyrelsesmøder. Det er de færreste seriøse selskaber, der har bestyrelser der tæller under seks medlemmer... Mit aktieselskabs bestyrelse tæller faktisk kun tre og det var derfor, at jeg valgte at bruge ordet seriøse. Hvis I på nuværende tidspunkt har regnet ud, at den der håndhæver denne lov, ikke nødvendigvis behøver at holde ferie i Lalandia og køre i østeuropæisk automobilkøretøj, har vi et tankesammenfald... Mon ikke, at jeg ville kigge forbi Mærsk i ny og næ for lige at kontrollere, at alt var i sin skønneste orden. Men mon ikke, at vi kunne "tale" os til en fælles forståelse, så jeg kunne bruge min dyrebare tid andetsteds? Spørgsmålstegnet er retorisk! Det var udråbstegnet ikke... hvis et udråbstegn kan være sådan. I sportmæssig øjemed, kunne det måske være muligt at spille lidt på oddset og hvis så kampen ikke faldt helt så heldigt ud i forhold til din satsning, er der jo ingen der siger, at du ikke kunne opløse kampen og få dit indskud tilbage som følge af afblæst kamp. Det ville der sikkert være ucharmerende mennesker, der kunne finde på at kalde ubehagelige ord som "magtmisbrug", og i tilfældet Mærsk "bestikkelse". Det er så selvsamme mennesker, der skulle vare deres mund, da vi alle ved at undtagelsestilstande ind imellem kræver menneskeliv - vi ved bare ikke hvilke#-& (Psykopatsmiley).

  • Pokerturneringer. Det er hipt og trendy at spille poker, og fem personers borde i snuskede kældre er ok, men skal der være penge og prestige i potten hjælper det som regel, at der er så mange spillere som muligt.

  • Børnehaver og skoler. Her er et sted, hvor vi sandsynligvis bliver nødt til at lempe loven en anelse, da forældrene ellers vil blive vanvittige af at have deres børn rendende. At vi, med et ikke eksisterende uddannelsessystem, på længere sigt vil miste konkurrenceevnen, er en biting, og derfor er gymnasier omfattet af loven. På universiteter er loven endda skærpet, da det er en kendsgerning, at de fleste revolutionære djævle findes i den akademiske venstrefløj.
  • Butikker. Slut med køtilbud og stimlen sammen omkring populære varer. På caféer vil der sikkert ikke være problemer, da det ser ud til at være mest cafétrendy at være alene, eller sammen med en enkelt ven.

  • Transport. Offentlige transportmidler vil i sagens natur være i risikozonen, da der som oftest er flere end fem der benytter dem ad gangen. Jeg kommer lige til at tænke på min bil, som er en syv personers.. Pigerne og jeg tager snart en tur til Knuthenborg safaripark og mon ikke, at vi tager nogle af deres veninder med... Der ville det være lidt ærgeligt at blive stoppet, og få tvangsopløst selskabet på vejen. Så kunne en af børnenes forældre modtage denne besked på sin telefonsvarer; "Hej det er Annabells far. Jeg er, i forbindelse med forsamlingsforbudet, blevet nødt til at sætte Diana af på motorvej E47, da vi blev stoppet med seks personer i bilen. Hun står lige ved broen ved Skovby i sydgående retning og jeg har fortalt hende, at hun helst ikke må løbe ud imellem bilerne. Jeg ville bare lige ringe og informere jer om det, så I kunne komme og hente hende, især fordi det trækker op til regn. Nå, men god weekend herfra".



Da jeg hørte om samlingsforbudet, kom jeg til at tænke på en gammel amerikansk lov fra westernperioden, der bekendtgjorde at hvis tre eller flere indianere var samlet, ville de være at betragte som en kampenhed og det var herefter tilladt at åbne ild imod dem.

Se det er en da lov der er til at forstå... Ikke nogle løse ender, ikke noget hvad nu hvis...

Til dem der synes at dette indlæg er søgt, vil jeg bare sige at kommer jeg nogensinde til magten, vil jeg opløse forsamlinger der ikke kan lide min skrivestil - uanset antal!

Så har I den at leve af..

Jeg kunne forøvrigt mærke at indlægget mere og mere kom til at dreje sig om, hvordan der kunne spindes lidt guld i denne sammenhæng... Ak ja, som man siger; "hvad hjernen er fuld af, løber blogindlæggene som regel over med".

I alt undtagen normaltilstand..

Alan

2 kommentarer:

Klokken 23. april 2009 kl. 21.17 , Blogger Vivian sagde ...

Knuthenborg safaripark...tag os med. Så er vi stadig lovlydige.

 
Klokken 23. april 2009 kl. 23.24 , Blogger Cosmocph sagde ...

Aftale, pigerne bliver vilde hvis dig og Elliott tager med:-) Jeg giver spaghetti til aberne!

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start