lørdag den 7. februar 2009

RAQ
























Det tog mig nogle år, før jeg gennem-skuede hvad FAQ stod for. Ja, jeg kunne selvfølgelig have googlet ordet og fået 1.080.000.000 hits på på o,12 sekunder, men jeg valgte den lidt, tidsmæssigt, længere vej...

Idéen med at svare på ofte stillede spørgsmål, i forbindelse med en hjemmeside er tidsbesvarende, da det fanger mange spørgsmål i opløbet.

Når vi taler om at blive klogere på os selv, er det dog mere de sjældent stillede spørgsmål, der er de mest interesssante..

For nogle måneder siden skrev jeg indlægget;

http://cosmocph.blogspot.com/2008/10/40-sprgsml.html

Hvis du har lyst kunne du tage runde mere med disse spørgsmål, som jeg har forsøgt at gøre en anelse skarpere...

Håber at disse spørgsmål kan give dig lidt at tænke over, det gav disse "Rarely Asked Questions" mig, imens jeg nedfældede dem..


Husk at med ærlighed kommer man længst... Undtagen i poker og overfor kvinder der spørger om din ærlige mening i forbindelse med, om hendes røv ser store ud i et par bukser...



  • Lytter du..... eller venter du kun på at komme til at tale?

  • Hvorfor er det så vigtigt for dig at få ret?

  • Hvad gør dig bedre end andre mennesker?

  • Hvor meget held har du brug for?

  • Hvor lader du nogle mennesker irritere dig?

  • Hvorfor hjælper du andre.... for at opnå nydelse, eller for at undgå smerte?

  • Hvorfor gør du indimellem livet sværere for dig selv?

  • Hvis du fik ubetinget magt, hvad ville du så gøre med den?

  • Hvordan tror du at tilfældigheder påvirker dit liv?

  • Hvorfor skal dine venner og bekendte regne 100 % med dig?

  • Hvis du mødte et menneske som dig, hvad ville du så ikke bryde dig om ved dette menneskes personlighed?

  • Hvad får du ud af at have dette/disse træk?

  • Hvordan hænger det sammen, når nogle mennesker fortæller at de elsker livet, men alligevel ikke er bange for at miste det?

  • Har du set dig selv når du er rasende?

  • Hvad er livet for kort til?

  • Hvad tror du aldrig at du ville blive træt af?

  • Kunne du tænke dig at leve for evigt? Hvorfor? Hvorfor ikke?

  • Hvorfor har nogle mennesker ikke opnået det samme som dig?

  • Hvad gik du ud fra at jeg mente? Opnået mere eller mindre? Og i hvilke forhold tænkte du på?

  • Find hurtigt på en løgn og sig den højt.

  • Find hurtigt på en sandhed og sig den højt.

  • Hvilken en kom hurtigst til dig? Sandheden eller løgnen?

  • Hvorfor tror du at det forholder sig sådan?

  • Tror du at du fører din slægt videre i en bedre retning? Hvorfor?

  • Hvornår stod du sidst i et dilemma?

  • Hvad valgte du i denne situation at vægte højst?

  • Da du havde valgt, var du så i ro med beslutningen? Hvorfor?
  • Tror du at døden er enden eller begyndelsen?

  • Hvis jeg var fluen på væggen i dit liv, hvad tror du så at jeg ville mene, at de tre vigtigste mål/værdier ville være for dig?

  • Hvilke mål/værdier mener du er vigtigst for dig?

  • Hvis de ikke er ens, hvad kan det så skyldes?

  • Hvorfor er dine værdier bedre end andres?
  • Hvilke ubehagelige sider har du som menneske?

  • Hvad giver disse dig?

  • Nævn nogle færdigheder som er cool at kunne beherske, men som kan læres af alle på kort tid...

  • Hvordan vil du lære at bevidst elske dine kære, selv imens I diskuterer højlydt?
  • Hvor ofte tager du kritik personligt?

  • Hvorfor er du ikke altid ærlig overfor dig selv?

  • Sig hurtigt det første ord du tænker, når du læser ordet "sandhed".

  • Hvad betyder det?

  • Nævn et udsagn, der ALTID er sandt.

  • Kan du komme til at tænke på en situation, hvor det alligevel ikke er 100 % sandt?

  • Hvad SKAL du?

  • Ellers?

  • Fortsæt sætnigen... Mennesker der ikke har samme værdier som mig, er ....
  • Får du som du fortjener?
  • Hvorfor er det mon sådan?

Hvor mange spørgsmål blev det til?

Aner det faktisk ikke, og jeg ser ingen idé i at tælle....

Jeg er overbevist om, at du selv kan finde på en masse spørgsmål...

Det giver stof til eftertanke, at vi mennesker er blevet leveret med det vildeste teknologiske isenkram mellem ørerne, og så ikke fik brugsanvisningen med.

Om dette indlæg kunne være lidt hjælp til at få stykket lidt af en sådan sammen, ved kun du, og det gør du måske så alligevel ikke?

Jeg ved ihvertfald, at jeg vil ønske dig en fortsat god dag...

Alan

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start